​فقدان بیمه آتش سوزی  و خطر حریق در پلاسکوهای گرگان

لایحه جبران خسارت آتش سوزی برخی از شهروندان در حالی امروز در صحن شورای شهر گرگان مطرح شد که یکی از اعضای شورای شهر از عدم بیمه آتش سوزی منازل توسط شهرداری در گرگان خبر داد.

خبرگزاری شبستان -گرگان، داود خاندوزی؛ دویست و پنجاه و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان عصر امروز (شنبه 19 مهر) با ریاست «سید محمد مرتضوی» برگزار شد.

 

در این جلسه لایحه های شهرداری در قالب مساعدت های مالی به «رضا نیک روشن»، «کلثوم شهریاری» و «سید بی بی حسینی جلیلی» در صحن شورای اسلامی شهر گرگان به تصویب رسید.

 

*منازل مسکونی گرگان امسال بیمه آتش سوزی نیستند

این لایحه به منظور جبران بخشی از خسارت هایی بود که به این شهروندان در حوادث رو به رو شدند، بنا به گفته «فائزه عبدالهی»، عضو شورای اسلامی شهر گرگان امسال شهرداری نسبت به بیمه آتش سوزی منازل مسکونی در شهر گرگان اقدام نکرده است.

 

به نظر می رسد با توجه به اینکه استان گلستان در طول سال های اخیر با حوادث متعددی رو به رو است بروز حادثه مثل آتش سوزی دور از انتظار نیست و پلاسکوهای زیادی در گرگان وجود دارد و شاید عدم بیمه منازل در شهر گرگان ریسک بزرگی را برای شهروندان به وجود بیاورد که ممکن است خسارت های مالی جبران ناپذیری را به آنها وارد کند و مردم انتظار دارند که عوارض شهری بخشی برای جبران خسارت های این چنینی از سوی شهرداری تعلق بگیرد.

 

عدم بیمه آتش سوزی منازل از سوی شهرداری در حالی است که پیش از این «موسی الرضا صفری»، معاون خدمات شهرداری گرگان از عدم تمکین پاساژها و اماکن عمومی برای رفع خطرات احتمالی از قبیل آتش سوزی خبر داد بود و چه بسا در آینده آتش از این اماکن ناایمن به خانه های مردم نیز سرایت کند.

 

شاید تا زمانی که حادثه ای رخ نداده است کسی به این موضوع توجه نکند ولی قطعا پس از حادثه بسیاری از مسئولان دنبال مقصر خواهند گشت و به نظر شهرداری گرگان هر چه زودتر نسبت به تامین اعتبار لازم برای بیمه منازل مسکونی در گرگان اقدام کند.

 

*مساعدت مالی به جای غرامت بیمه آتش سوزی

«فائزه عبدالهی»، در این جلسه اظهار کرد: امسال بیمه آتش سوزی منازل در شهر گرگان در نظر گرفته نشده است و به جای آن مساعدت هایی از سوی مجموعه شهرداری و شورا بابت جبران خسارت های وارد شده به این حوادث در نظر گرفته است.

 

عضو شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: باید تدابیری در خصوص اطلاع رسانی این اتفاق بیفتد تا شهروندان بیشتری از این مساعدت شهرداری و شورای اسلامی شهر گرگان بهره مند شوند.

 

عبدالهی به ضرورت بیمه شهروندی اشاره کرد و گفت: براساس مصوبه ای که وجود دارد باید 50 درصد هزینه این بیمه از سوی شهروندان و 50 درصد هزینه بیمه شهرداری بپردازند و شاید در صورت اطلاع رسانی این تعداد زیادی از شهروندان از این اقدام استقبال می کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: این مساعدت از سوی مجموعه شهرداری و شورا بابت هزینه های خسارت هایی که دیدند تعلق می گیرد و باید شرایطی فراهم شود که همه شهروندان بتوانند از آن بهره مند شوند.

 

عضو شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: باید ساز و کاری تبیین شود تا کسانی که در حوادث بحران ها خسارت می بینند بتوانند از این تسهیلات که شورای اسلامی شهر برای آنها در نظر گرفته است استفاده کند.

 

*شهرداری توان مدیریت مباحث بیمه و نیروهای شرکتی را دارد

«حمیدرضا آقاملایی» نیز در این جلسه اظهار کرد: شهرداری می تواند نیروهای شرکتی و مباحثی مثل بیمه را مدیریت کند.

 

 عضو شورای اسلامی شهر گرگان بیان کرد: مدیریت نیروهای شرکتی توسط شهرداری باعث تعلق خاطر این نیروها می شود.

 

همچنین «علی اصغر یوسفی»، دیگر عضو شورای اسلامی شهر گرگان نیز در این جلسه بر ایجاد شرکت های خدماتی توسط بازنشستگان شهرداری تاکید کرد و گفت: این اقدام می تواند باعث ایجاد درآمد برای بازنشستگان نیروهای شرکتی و تعلق خاطر بیشتر کارکنان شود.

 

لایحه تملک اراضی برای اجرای تعریض و بازگشایی خیابان 25 متری در حد فاصل بلوار استاندار به خیابان شهید بهشتی و همچنین افزایش اعتبار در ردیف 70205 بودجه سالجاری شهرداری در دستور کار قرار شورای اسلامی شهر گرگان امروز قرار گرفت.

 

همچنین لایحه های تملک ملک واقع در بلوار باهنر ملت 11 و انتهای غدیر 12، فروش واگذاری عرصه واقع در کمربندی جنب کارخانه یک و یک قدیم از دیگر موضوعاتی بود که امروز در جلسه شورای اسلامی گرگان مطرح شد.

 

 

کد خبر 981683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha