غبار روبی قبور مطهر شهدا توسط نوجوانان کانون «دوستان آسمانی» جهرم

گواهیان گفت: نوجوانان کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» جهرم با حضور در گلزار شهدای این شهرستان به شست و شو و غبار روبی قبور مطهر شهدا اقدام کردند.

«مسعود گواهیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، گفت: معتقدیم فرهنگ شهید و شهادت باید به نسل های آینده کشور منتقل شود و این نکته نباید تنها در حرف بلکه در عمل صورت بگیرد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، مسجد «امام حسین (ع)» جهرم افزود: بیان خاطرات شهدا و جان فشانی های آنها در طول دوران دفاع مقدس می تواند در انتقال این فرهنگ و الگوگیری نوجوانان و جوانان بسیار موثر باشد که این امر در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» از گذشته تا کنون در حال انجام است.

 

وی با اشاره به برگزاری برنامه های مختلف در راستای آشنایی اعضای کانون با فرهنگ شهید و شهادت، ابراز کرد: در این کانون فرهنگی و هنری برنامه های مختلفی همچون شب های خاطره دفاع مقدس، پخش فیلم های شهدا و دفاع مقدس، دیدار با خانواده های شهیدان و... همواره انجام شده است.

 

گواهیان از حرکت زیبای اعضای نوجوان کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» در شست و شو و غبار روبی قبور مطهر شهدا، خاطرنشان کرد: با هدف انتقال فرهنگ جهاد و شهادت به نسل چهارمی های انقلاب در برنامه های زیبا توسط اعضای نوجوان کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، قبور مطهر شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم شست و شو و غبار روبی شد.

 

وی ادامه داد: این برنامه همزمان با روز اربعین و در گلزار شهدای «رضوان» شهرستان جهرم انجام شد که در جریان آن، برخی از قبور شهدا نیز رنگ آمیزی شد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، مسجد «امام حسین (ع)» جهرم با قدردانی از نوجوانان عضو این کانون در انجام این حرکت معنوی، اظهار کرد: این برنامه با رعایت موازین بهداشتی و استفاده از ماسک انجام شده است.

 

گواهیان در پایان با تاکید بر تداوم راه شهیدان دفاع مقدس و مدافع حرم، تصریح کرد: به یقین همانگونه که در روزگار گذشته جوانان با جان فشانی خود خالق حماسه های زیبا و ماندگار شدند نسل جوان امروز نیز برای سربلندی وطن از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند.

کد خبر 981736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha