اختصاص مشوق‌ها و امتیازات سرمایه گذاری به خراسان جنوبی پیگیری می شود

خسروی با اشاره به پیگیری اختصاص مشوق های سرمایه گذاری به خراسان جنوبی، گفت: در راستای تغییر نگاه کلی به خراسان جنوبی زمینه سفر نمایندگان کمیسیون های معادن، کشاورزی و فرهنگی مجلس به استان پیگیری می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسین خسروی اسفزار» صبح امروز (۲۰ مهر) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وظیفه نمایندگان مجلس کارهای اجرایینیست و محدودیت های مختلفی در نیروی انسانی، امکانات و بودجه دارند لذا اگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی وظیفه ذاتی خود یعنی قانون‌گذاری و نظارت را انجام دهند به نفع مردم است.

 

نماینده بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس به عنوان کمک به مسئولان اجرایی اقدامات را در دستور کار دارند، گفت: در همین راستا به ایجاد وحدت برای محور توسعه متوازن و سفر برخی مسئولان و نمایندگان کمیسیون ها مرتبط مجلس با توجه به ظرفیت های استان نسبت به تغییر نگاه کلی به خراسان جنوبی کمک خواهیم کرد.

 

وی با اشاره به پیگیری اختصاص مشوق های سرمایه گذاری به خراسان جنوبی، ادامه داد: با توجه به بُعد مسافت این استان با مرکز کشور و ضعف در زیرساخت ها باید برای سرمایه گذاری در خراسان جنوبی مشوق های مانند معافیت های مالیاتی مورد توجه قرار گیرد.

 

خسروی با بیان اینکه باید سند سازگاری با شرایط غیرآبی در استان خراسان جنوبی تهیه شود، عنوان کرد: برای سرمایه گذاری نهادهای غیردولتی در استان شامل قرارگاه خاتم(ص)، کمیته امداد، ستاد فرامین امام(ره) تلاش خواهد شد.

 

نماینده بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی از تلاش برای تقویت دفتر وزارت امورخارجه در استان خبر داد و گفت: تا دفتر وزارت امورخارجه در خراسان جنوبی، حداقل در بحث های اقتصادی شناسایی بازار محصولات استراتژیک استان به سایر کشورها را انجام دهد.

 

وی بیان کرد: تقویت زیرساخت های استان، نگاه اول و اولویت‌دار به بازار افغانستان، اتمام پروژه های نیمه تمام، پیگیری مصوبات مسئولان ملی، تلاش برای ایجاد صنایع تبدیلی در استان با توجه به ظرفیت ها در دستور کار خواهد شد.

 

خسروی به پیگیری برای تعیین تکلیف زمین پادگان در بیرجند اشاره  و تصریح کرد: همچنین احیای قنوات،تامین آب شرب پایدار، اصلاح شبکه آبرسانی فرسوده و کشت گلخانه‌ای پیگیری می شود.

 

نماینده بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بر برگشت منابع به دست آمده از کشفیات مواد مخدر به استان تاکید کرد و گفت: بر اساس گزارش مسئولان طی سه سال اخیر از طریق کشف مواد مخدر، ۴۰۰ میلیارد تومان به خزانه واریز شده است، اما فقط ۳۰ میلیون تومان آن به استان برگشته است که باید تلاش شود تا بخش قابل توجهی از این درآمد به استان اختصاص یابد.

 

وی با اشاره به ضرورت تلاش برای اصلاح اختصاص بودجه و توجه بودجه ریزان به پراکندگی استان بر اساس نفر، افزود: مردم مشکلات آنتن دهی و ایجاد مشکل در برخورداری از آموزش های فضای مجازی را در دهگردشی ها مطرح کردند که باید این مشکل حل شود.

 

خسروی با بیان لزوم توجه به شایسته سالاری در انتصابات، ادامه داد: همچنین باید تلاش همگانی شود تا عزل و نصب ها به دور از هرگونه تعصبات قومی، قبیله ای، ملی و مذهبی و بر اساس شایسته سالاری باشد که در این خصوص نیازمند وحدت رویه هستیم.

 

نماینده بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بر خرید تضمینی محصولات کشاورزی برای تحقق جهش تولید تاکید کرد و گفت: باید مسئولان همه برای توسعه استان تلاش کنند چراکه اگر در توسعه اختلاف وجود داشته باشد فرصت ها و ثروت ها به هدر خواهد رفت.

 

به گفته وی مسئولان باید بنا را بر حل مشکلات بگذارند و از قانون جهت کمک به مردم بهره ببرند به طور مثال در قانون منابع طبیعی یا الکترونیکی کردن روند توزیع گاز مایع، مسئولان در حالی که قانون را اجرا می کنند اما باید مشکلات مردم را هم ببینند و حل کنند.

 

خسروی از  رسانه ها و مردم  خواست تا مشکلات را از شورای شهر بیرجند مطالبه کنند، افزود: توصیه می کنم شورای شهر حضور میدانی در جمع مردم و محلات را بیشتر کند تا مشکلات مردم بهتر پیگیری شود.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در ادامه بکارگیری نیروهای بومی در کارخانه‌ها و دقت در بستن قراردادها با کارفرمایان خارجی برای رعایت حقوق کارگر و کارفرما را مورد تاکید قرار داد تا مشکلاتی مانند کارخانه چدن خوسف ایجاد نشود.

 

نماینده بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصویب یا لغو قوانین به دست یک  یا چند نماینده نیست، تصریح کرد: فرآیند قانون‌گذاری بسیار طولانی است و باید بارها در کمیسیون ها و جلسات مجلس مطرح شود تا رأی بیاورد، البته اگر در ادامه مجمع تشخیص مصلحت نظام آن را رد نکند!

 

خسروی تاکید کرد: مردم باید دنبال مطالبات خود و همچنین شفاف سازی باشند، اما نباید در این زمینه افراط و تفریط به خرج دهند و نماینده مجلس را به حاشیه بکشند.

 

وی در پایان از قضاوت عجولانه و نابجای برخی افراد انتقاد کرد و گفت: عدم همراهی بنده در سفر وزیر نیرو به دلیل تصویب اعتبارنامه نمایندگان در کمیسیون مجلس بود و باید حضور می داشتم، اما متاسفانه برخی ها طور دیگری آن را تعبیر  و تفسیر کردند.

 

 

 

کد خبر 981808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha