فعالیت‌های مسجدی در ایام تعطیلی به دلیل کرونا متوقف نشده است

حجت‌الاسلام اسدی با بیان اینکه ضد عفونی کردن محلات طیب و خواجوی کرمانی به همت مسجدی‌ها ادامه دارد، گفت: فعالیت مسجد نوروززاده در ایام تعطیلی مساجد به دلیل شیوع کرونا از طریق شبکه‌های اجتماعی پیگیری می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین «علی اسدی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه برنامه خوبی برای اربعین حسینی داشتیم که به دلیل دستور ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر تعطیل شدن مساجد، امکان برگزاری آن مهیا نشد، اظهار کرد: بر همین روال برنامه ای برای دهه آخر صفر -ایام رحلت پیامبر اسلام و شهادت امام حسن مجتبی و حضرت رضا (ع)- نداریم.

 

امام جماعت مسجد نوروززاده افزود: با بیان اینکه به دلیل بضاعت اندک نمازگزاران مسجد نوروززاده و نبود درآمد ثابت برای این مسجد، خیریه این خانه خدا صرفا به مناسبت ماه رمضان و عید نوروز، بسته های ارزاق میان نیازمندان توزیع می کند، اضافه کرد: به همت پایگاه بسیج مسجد نوروززاده چند نوبت اقلام بهداشتی و مواد ضد عفونی کننده میان تعدادی از خانواده های نیازمند محله طیب و خواجوی کرمانی توزیع شد. در واقع مساجدی که موقوفات زیادی ندارند یا درآمد چندانی از محل این رقبات به دست نمی آورند طبیعتا در انجام چنین اموری با مشکل روبرو می شوند.

 

اسدی گفت: میزان مراجعات مردم برای انجام امور شرعی و نذورات نیز به مسجد نوروززاده همچون سایر مساجد کم شده زیرا در پی شیوع ویروس کرونا حجم کسب و کار مردم کم شده و طبیعتا بضاعت مالی لازم را برای چنین اموری ندارند.

 

وی اظهار کرد: کاهش حضور مردم در مساجد در طی دوره زمانی شیوع ویروس کرونا سیر صعودی داشته است به این معنا که هر چقدر از زمان آغاز شیوع این ویروس در کشور می گذرد میزان حضور مردم در این خانه های خدا کمتر می شود.

 

امام جماعت مسجد نوروززاده خاطرنشان کرد: فعالیت های این مسجد، در ایامی که این خانه خدا به دستور مرکز رسیدگی به امور مساجد تعطیل است، از طریق شبستان مجازی و شبکه های اجتماعی پیگیری می شود هرچند هیچ تدبیری جایگزین برنامه ها با حضور مردم در مساجد نمی شود.

کد خبر 981905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha