شهید مدافع حرمی که برات شهادتش را از حضرت زینب(س) گرفت

شهید حجت الاسلام مجید سلمانیان از جمله شهداء مدافع حرم استان البرز است که پیکر مطهرش را پس از چند سال شناسایی کردند و فردا در کنار دیگر هم قطاران کاروان شهیدان در مشهد مقدس و در حرم رضوی طواف داده می شود.

خبرگزاری شبستان – البرز؛ مجتبی دانایی: از شام بلا شهید آورده اند؛ پیکر پاک هفت شهید مدافع حرم با اعلام مسئول ایثارگران سپاه شناسایی شد. شهدایی که در منطقه خان طومان به فیض شهادت نائل آمده بودند و پس از سال ها دوری از وطن برگشتند.

 

شهید حجت الاسلام مجید سلمانیان از جمله این شهداء مدافع حرم از استان البرز است که فردا در کنار دیگر هم قطاران کاروان شهیدان در مشهد مقدس و در حرم رضوی طواف داده می شود.

 

شهیدی که در یک کلیپ تصویری از زبان خودش می گوید که چگونه به اعجاز حضرت زینب(س) جواز حضور برای دفاع از حرمین شریف را گرفته است. 

 

شهید حجت الاسلام مجید سلمانیان برای اولین بار خبر شهادت خود را از زبان مادر شنید. آن زمان با تمام خوشحالی فریاد زده بود « گویا وقت پروازم فرا رسیده است».

 

روحیه محرومیت زدایی این روحانی شهید آن اندازه پرآوازه بود که بیشتر هم حجره ای های او از آن مطلع بودند. متولد سال 1367 بود و در اردیبهشت سال 95 در کربلای خان طومان به فیض شهادت نائل آمد.

 

« فرزانه گرشاسپی» مادر این شهید والامقام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص ویژگی های این شهید گفت: فرزندم مجید را سال 67 در بیمارستان کمالی کرج به دنیا آوردم. از همان زمان کودکی مهربانی و روحیه لطیفی داشت. آن اندازه که از تربیت خانواده در بحث های مذهبی، ایمانی و انسانی جلوتر بود.

 

مادر شهید سلمانیان افزود: اوائل سال 1380 بود که با توجه به علاقه اش به مسائل ایمانی به حوزه علمیه امام جعفرصادق(ع) در کرج رفت و پس از آن سال 82 به حوزه چیذر و در نهایت برای ادامه تحصیل به قم رفت.

 

وی ادامه داد: مجید تا مقطع چهارم حوزه که معادل با دکتری است درس حوزه و طلبگی خواند و پس از آن به عنوان مبلغ به بسیاری از شهرها رفت.

 

گرشاسپی خاطرنشان کرد: سال های آخر در شاهرود امام جماعت مسجد بود با توجه به اینکه از روحانیان نخبه و اهل وعظ و منبر بود به او به سختی اجازه حضور در میدان جنگ علیه نیروهای تکفیری را دادند. 

 

عشق به مقام شهداء ویژگی شاخص شهید حجت الاسلام سلمانیان بود

 

یکی از مدافعان حرم که از همرزمان این شهید والامقام است در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص ویژگی های شخصیتی و معرفتی شهید سلمانیان گفت: شهید سلمانیان از جمله نیروهای فعال مسجدی بود.

 

این مدافع حرم افزود: راستگویی، صله رحم، نماز اول وقت و ... از جمله صفت هایی که همواره در وجود این شهید والامقام وجود داشت.

 

به گفته وی، علاقه اشتیاق وافر شهید حجت الاسلام سلمانیان به شهداء همواره زبانزد بود. قرار ملاقات هایمان در تپه نورالشهداء عظیمیه در کنار مزار شهداء معروف بود. حتی اگر آنجا نمی رفتیم حتما به مزار شهداء چهارصد دستگاه و یا دیگر گلزارهای شهداء در هر فرصت ممکن می رفتیم.

 

نخستین سالگرد شهید حجت الاسلام سلمانیان در کانون مسجد جامع مشکین دشت

 

« حجت الاسلام کاظم شکری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز با توجه به خبر بازگشت پیکر این شهید پس از سال ها از خان طومان گفت: شهید حجت الاسلام سلمانیان دومین شهید روحانی مدافع حرم پس از شهید حجت الاسلام علی تمامزاده است.

 

مدیر ستاد فهما استان البرز افزود: شهید حجت الاسلام علی تمامزاده از مدیران و فعالان کانون فرهنگی هنری مسجد بود و همانند شهید حجت الاسلام سلمانیان که در عرصه روشنگری و منبر از تمامیت خود گذشتند. 

 

وی ادامه داد: رویکرد کانون های فرهنگی هنری مساجد توجه ویژه به مقام عالی شهدا است که در این جریان فرهنگی، نخستین سالگرد این شهید در مسجد جامع مشکین دشت کرج برگزار شد.

 

 

 

 

کد خبر 982051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha