لزوم حمایت بیشتر از اهالی فرهنگ و هنر در ایام کرونا

فعالان حوزه فرهنگ، هنر و رسانه در نشست با معاون هماهنگی و نظارت فرهنگی، اجتماعی و همکاری های منطقه ای معاون اول رئیس جمهور بر لزوم حمایت بیشتر دولت تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، شامگاه امروز(یکشنبه 20 مهر) نشست «مهدی علیخانی»، معاون هماهنگی و نظارت فرهنگی، اجتماعی و همکاری های منطقه ای معاون اول رئیس جمهور با فعالان حوزه هنر، فرهنگ و رسانه استان گلستان برگزار شد.

 

در این نشست اهالی فرهنگ، هنر و رسانه دغدغه های خود را در حوزه های مختلف از جمله مشکلات به وجود آمده از شیوع ویروس کرونا مطرح کردند و خواستار حمایت دولت شدند.

 

«یحیی کریم آبادی» نماینده انجمن عکاسان استان گلستان در این نشست به نبود گالری استاندارد در استان اشاره کرد و گفت: نیاز است که از تولیدات حوزه هنری حمایت در راستای ثبت رسمی و انتشار کتاب حمایت شود.

 

نماینده انجمن عکاسان استان گلستان بیان کرد: تخصیص اعتبارات لازم برای حمایت از آثار فاخر که عناوین جهانی را کسب می کنند و همچنین احداث یک دیوار شهری برای ارائه آثار فصلی اساتید مشهور هنری استان از دیگر موضوعاتی است که می تواند در راستای حمایت از هنرمندان در استان اتفاق بیفتد.

 

همچنین «حمید سلیمانی» نماینده چاپخانه داران استان گلستان نیز در این جلسه تأکید کرد: بهتر بود دولت در راستای تسهیلات کرونا که بخشی از هزینه ها مثل مالیات، برق، آب و هزینه های دیگر را اضافه نمی کرد.

 

نماینده چاپخانه داران استان گلستان بیان کرد: همچنین دولت 80 میلیون دلار برای کاغذ تخصیص داده که با شرایط کرونا بهتر است هرچه زودتر نسبت به پرداخت آن اقدام کند، همچنین دولت در حوزه ملزومات چاپ نیز باید برای چاپخانه داران یارانه در نظر می گرفت.

 

همچنین «احمد خواجه نژاد»، نماینده انتشارات، موسسات فرهنگی هنری و کتابخانه های استان گلستان در این جلسه بیان کرد: مشکلات حوزه مؤسسات فرهنگی و نشریات ریشه در موضوعات مختلفی دارد که به این مؤسسات به شدت آسیب وارده کرده است.

 

*حوزه فرهنگی در ایام کرونا مورد حمایت جدی قرار نگرفت

نماینده انتشارات، موسسات فرهنگی هنری و کتابخانه های استان گلستان ادامه داد: در ایام کرونا این مؤسسات نسبت به بخش های دیگر آسیب پذیرتر هستند چراکه حوزه فرهنگی آنگونه که باید در ایام کرونا مورد حمایت جدی قرار نگرفت.

 

خواجه نژاد افزود: همین آسیب پذیری موجب شده که بخش بسیاری از اهل فرهنگ دچار بی انگیزگی شوند.

 

وی گفت: انتظار داریم امسال در بخش خرید کتاب به ناشران توجه بیشتری شود و در بخش هزینه ها مثل بیمه تأمین اجتماعی، مصرف آب، برق و گاز به مؤسسات فرهنگی کمک شود.

 

نماینده انتشارات، موسسات فرهنگی هنری و کتابخانه های استان گلستان تأکید کرد: نیاز است تفویض اختیار به استان ها صورت بگیرد تا مؤسسات و انجمن ها از حمایت و یارانه بیشتری بهره مند شوند.

 

«حدیث سپهری»، مدیرعامل انجمن استرآباد جوان نیز اظهار کرد: انجمن استرآباد جوان با مجوز از حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سه سال سابقه فعالیت و تسهیلگری و پژوهش در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را دارد.

 

مدیرعامل انجمن استرآباد ادامه داد: امروز با توجه به اعمال تحریم های ناجوانمردانه دشمن، تنها راه نجات و رهایی از مشکلات توجه به صنعت گردشگری و صنایع دستی در کشور است.

 

سپهری بیان کرد: متاسفانه به دلیل فیلترینگ ارتباط ما با دنیای خارجی و جذب توریست از طریق فضای مجازی کم شده است.

 

وی یادآور شد: جای خالی استارتاپ ها و شتاب دهنده ها در معرفی میراث فرهنگی استان گلستان همچون دیار گرگان، برج قابوس، بافت تاریخی و جاذبه های اکوتوریسم جنگل های هیرکانی در استان خالی است.

 

*بهره مندی بیش از ۱۸ هزار گلستانی از مزایای بیمه بیکاری کرونا

«سعید مازندرانی» نیز در این جلسه با بیان اینکه در استان گلستان ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر از مزایای حق بیمه بیکاری در ایام کرونا استفاده کردند، گفت: بخشی از این افراد فعالان حوزه فرهنگ، هنر و رسانه بودند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان ادامه داد: همچنین برای ارائه تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا جلسات متعددی با بانک های عامل برگزار کردیم تا شرایط را برای دریافت این تسهیلات تسهیل کنیم.

 

مازندرانی افزود: برای بهره مندی بیشتر مشاغل حوزه فرهنگ و هنر و رسانه نیاز است تعامل بیشتری ببین نهادها و دستگاه های اجرایی با بانک های عامل صورت بگیرد.

 

کد خبر 982100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha