۲۱۱ پروژه آموزشی خراسان جنوبی در دست اجرا است

چاوشان با تاکید بر اینکه ۲۱۱ پروژه آموزشی با ۵۸۶ کلاس درس در دست اجرا است، گفت: هم اکنون پیشرفت پروژه های آموزشی در سطح استان خراسان جنوبی ۵۰ تا ۶۰ درصد است که تکمیل آن ۲۶۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمود چاوشان» ظهر امروز (۲۱ مهر) در تور رسانه ای و نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به وجود ۱۲ منطقه آموزشی با ۱۸۰ هزار دانش آموز در استان اظهار کرد:  در حال حاضر سه هزار مدرسه با ۱۰هزار کلاس درس در خراسان جنوبی وجود دارد که 8 درصد این مدارس غیردولتی هستند.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه ۳۰۹ مدرسه با یک هزار و ۲۰۰ کلاس درس (۱۲درصد مدارس ستان) تخریبی است، گفت: همچنین یک هزار و ۳۵۰ مدرسه معادل ۴۰ درصد مدارس استان نیازمند بهسازی و مقاوم سازی است.

 

چاوشان با اشاره به اینکه احداث ۱۸۴ کلاس درس در مساکن مهر بیرجند نیاز است، ادامه داد: از این تعداد احداث ۱۲۵ کلاس درس در مسکن مهر بیرجند و ۵۹ کلاس درس در مساکن مهر سایر شهرستان ها نیاز است.

 

وی افزود: سالانه ۱۰ درصد اعتبارات اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی برای تعمیرات و ۱۲ درصد برای بحث تجهیزات مدارس هزینه می شود.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه هم اکنون ۱۵۶ کلاس درس دونوبته در بیرجند فعالیت می کنند، عنوان کرد: در حاشیه شهر بیرجند نیز احداث ۱۰ مدرسه با ۶۳ کلاس درس نیاز است.

 

چاوشان با اشاره به اینکه احداث ۴۰۸ کلاس درس در شهرستان بیرجند نیاز است، تصریح کرد: تاکنون ۸۷ کلاس درس تحویل شده و ۱۳۷ کلاس درس نیمه تمام است و ۱۸۴ کلاس درس دیگر باید احداث شود.

 

وی با بیان اینکه در بحث استانداردسازی گرمایشی یک‌هزار و ۸۶ کلاس درس مجهز شدند، ادامه داد: در این زمینه یک‌هزار و ۶۷ کلاس درس باقی مانده بود که از ابتدای امسال ۲۴۸ کلاس مجهز شد و ۶۰۰ کلاس تا پایان امسال از سامانه گرمایشی استاندارد برخوردار خواهد شد.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه ۲۱۱ پروژه آموزشی با ۵۸۶ کلاس درس (زیربنای ۹۵ هزار مترمربع) در دست اجرا است، گفت: هم اکنون پیشرفت پروژه های آموزشی در سطح  استان خراسان جنوبی ۵۰ تا ۶۰ درصد است.

 

چاوشان با بیان اینکه برای اتمام این پروژه های آموزشی ۲۶۰ میلیارد تومان نیاز است، ادامه داد: از این مقدار پروژه ‌آموزشی ۱۸۵ مورد مشارکتی است.

 

به گفته وی بسته تحولی مشارکت‌های مردمی(آجربه آجر) با هدف تقویت مشارکت مردم در امر مدرسه‌سازی از ابتدای سال ۹۹ پیگیری و دنبال شده است و براساس این طرح هرشخص می‌تواند حتی با یک آجر در ساخت مدرسه مشارکت کند.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه هدف اصلی این طرح نهادینه شدن فرهنگ کار خیر و مدرسه‌سازی و جذب کمک‌های خرد مردم است. افزود: خیران تاکنون در قالب طرح آجر به آجر ۲۱ میلیارد تومان در اجرای پروژه‌های آموزشی خراسان جنوبی مشارکت کرده‌اند.

 

چاوشان گفت: خیران می‌توانند با مراجعه به سایت مهر مدرسه در این طرح مشارکت کرده و حتی استان و شهر مربوطه را برای کمک انتخاب کنند و همچنین می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب ۶۴/ ۶۹۶۵۵۶۷۶ بانک ملت واریز و سهمی را در ساخت مدرسه داشته باشند.

 

گفتنی است؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی به همراه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان و فرماندار بیرجند و جمعی از خبرنگاران در قالب تور رسانه ای امروز (دوشنبه) از مدرسه ۱۲ کلاسه شهید بصیری پور،مجتمع آموزشی حیات طیبه، مدرسه ۱۲ کلاسه اجتهاد، مدرسه شش کلاسه دکتر گنجی، مجتمع آستان قدس رضوی، مدرسه شش کلاسه کودکان استثنایی طیف اوتیسم، مدرسه ۱۲ کلاسه فرهنگ و مدرسه امام هادی(ع) بازدید کردند.

 

 

کد خبر 982145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha