توزیع ۶ هزار و ۲۰۰ بسته نوشت افزار بین دانش آموزان ایلامی/ نیاز اصلی دانش آموزان تهیه امکانات آموزش غیرحضوری است

پویش ملی اهدای نوشت افزار به دانش آموزان مناطق کم برخوردار استان ایلام با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام، صبح امروز(۲۱ مهر) در حاشیه توزیع بسته های نوشت افزار در قالب اجرای پویش ملی اهدای نوشت افزار به دانش آموزان مناطق کم برخوردار در این استان، اظهار کرد: امروز بیش از ۶ هزار دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد استان با  کار خوب  ستاد اجرایی فرمان امام راحل از بسته های آموزشی شامل کیف مدرسه، نوشت افزار و حدود ۱۰ قلم وسایل آموزشی برخوردار می شوند.

 

«قنبر موسی نژاد» با تاکید بر  لزوم کمک خیرین و نیکوکاران استان در راستای کمک به دانش آموزان بی بضاعت در سطح استان، یادآور شد: نیاز اصلی دانش آموزان امروز در شرایط شیوع کرونا، بحث امکانات آموزشی غیرحضوری از جمله تهیه تبلت و گوشی های هوشمند است و لازم است خیرین، نیکوکاران و مردم عزیز هم استانی در این زمینه ما را همراهی کنند.

 

وی با بیان اینکه حدود ۷ هزار دانش  آموز در استان ایلام از خدمات کمیته امداد به صورت مستمر بهره مند هستند، گفت:۱۵۰۰ دانشجو نیز تحت ارائه خدمات این نهاد قرار دارند که نیازمند کمک هزینه آموزشی هستند، همچنین بیش از ۳ هزار دانش آموز نیز  در قالب تبصره ۱۴ و کمک موردی خدمات این نهاد را دریافت می کنند، بر اساس بررسی های انجام شده ۳۰ درصد این دانش آموزان به امکانات آموزش غیرحضوری دسترسی ندارند.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با بیان اینکه انتظار می رود  که خیرین عزیز در تهیه تبلت برای این دانش آموزان ما را یاری کنند، افزود: نیاز این دانش آموزان بیش از دفتر، کیف و قلم، امروز به تبلت و امکانات آموزش غیرحضوری است، از مردم عزیز هم استانی درخواست می شود که به صورت نقدی  ما را در تهیه امکانات آموزشی غیرحضوری این دانش آموزان یاری کنند.

 

موسی نژاد بیان کرد: با تعامل بسیار خوبی  که به کمیته امداد  مرکز برقرار شده است، مردم  و خیرین عزیز، به هر میزانی که  در بحث  کمک به تهیه تبلت و امکانات آموزش غیرحضور کمک کنند، معادل ۵۰ درصد این مبلغ نیز از طریق دفتر مرکزی این نهاد تامین می شود و امید است که  بتوانیم برای تعداد  زیادی از دانش آموزان در حد بضاعت  و توانایی که داریم تبلت تهیه کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه نیاز اصلی دانش آموزان ابزار الکترونیکی اموزش غیرحضوری است که بتوانند از بستر فضای مجازی برای آموزش استفاده کنند، گفت: باید همه تلاش کنیم و خیرین عزیز نیز پای کار بیایند تا دانش آموزی  به خاطر نبود امکانات از تحصیل باز نماند و همه ما برای تحقق این موضوع، همدل شویم.

 

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام تصریح کرد: حدود 6 هزار و ۲۰۰ بسته کمک آموزشی و نوشت افزار در مقاطع ابتدایی، متوسطه و دبیرستان هم دختران و پسران توزیع می شود، این نوشت افزارها متناسب با مقطع تحصیلی دانش آموزان در قالب کاروان به شهرستان های استان ارسال و در کوتاه ترین زمان در بین دانش آموزان توزیع می شود.

 

موسی نژاد با اشاره به اینکه این بسته های نوشت افزار به صورت رایگان در اختیار تمامی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد در استان ایلام  قرار می گیرد، افزود:  هیچ دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد در استان نداریم که از این بسته های نوشت افزار برخوردار نشود و این اتفاق مبارک و میمونی است که برای اولین بار در استان اتفاق افتاده است.

 

وی در پایان با بیان اینکه دغدغه ما بحث خرید کمک وسایل الکترونیک است، خاطرنشان کرد: با هماهنگی های انجام شده با یک کارخانه تولیدی در کشور، تبلت مورد نیاز دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد با سرانه 3 میلیون تومان برای هر دانش آموز تولید و در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت که این امر نیز نیازمند کمک و همراهی مردم عزیز و خیرین است.

 

گفتنی است این مراسم با حضور حجت الاسلام کریمی تبار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، سردار شاکرمی، فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، نوذری، معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام و جمعی از مسئولان فرهنگی و اجرایی استان برگزار شد.

 

 

 

کد خبر 982268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha