برگزاری کلاس های آنلاین آموزش زائران حج و روحانیون کاروان ادامه دارد

حجت الاسلام اخویان از آغاز برگزاری کلاس های آنلاین آموزش زائران حج و روحانیون کاروان از آبان ماه سال جاری خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین «محمدعلی اخویان» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: مخاطبان اصلی آموزش زائران عتبات عالیات و زائران حج می باشند.

 

مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت های اعمال شده و رعایت پروتکل های بهداشتی برنامه های آموزشی امسال به صورت مجازی و غیر حضوری برگزار شد.

 

وی با اشاره به عدم برگزاری حج عمره و حج تمتع امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: امسال مراسم پیاده روی اربعین نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین اخویان خاطرنشان کرد: برنامه های آموزشی معاونت آموزش بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت تعطیل نبود و دوره های آموزشی به صورت مجازی و با موضوعات مختلف مناسک، احکام، تاریخ و سیره، اخلاق و آداب و حج و مهدویت برگزار شد.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر جلسات آموزشی ویژه زائران به صورت هفتگی و هفته ای یک جلسه برگزار می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین اخویان از برگزاری دوره های آموزشی ویژه روحانیون کاروان ها خبر داد و گفت: از آبان ماه امسال دوره های آموزشی برای روحانیون کاروان ها آغاز می شود.

 

وی با بیان اینکه 500 کاروان سالانه اعزام زائران را به عهده دارند، گفت: جلسات آموزشی در نیمه اول سال برای روحانیون کاروان ها در فضای مجازی برگزار کردیم و برای نیمه دوم سال نیز دوره های آموزشی پیش بینی کرده ایم.

 

مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت افزود: در کنار مباحث آموزشی برنامه های فرهنگی و مذهبی متناسب با مناسبت های مذهبی برگزار می کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین اخویان گفت: ویژه برنامه های مناسبتی برای ایام ولادت و شهادت ائمه اطهار، برگزاری هفتگی مدرسه عاشورا به صورت مجازی ویژه ماه های محرم و صفر با حضور سخنرانان فرهیخته نظیر حجت الاسلام نواب، حجت الاسلام نظری منفرد، حجت الاسلام محسن قمی، حجت الاسلام رفیعی، حجت الاسلام حسینی قمی و حجت الاسلام رستم نژاد برگزار می کنیم.

 

وی یادآور شد: تجلیل از روحانیون و خادمان درگذشته از دیگر برنامه های ویژه در ایام محرم و صفر بوده است.

 

مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت با اشاره به برنامه های دهه سوم ماه صفر گفت: 24 مهر ماه ویژه برنامه ای در فضای مجازی در خصوص سالروز شهادت امام رضا (ع) برگزار می شود که علاقه مندان می توانند آن را به صورت زنده از haj.ir‌ مشاهده کنند. همچنین در آپارات و در بخش آموزش زائر سامانه آموزش بعثه مقام معظم رهبری این مراسم بارگزاری می شود.

 

 

کد خبر 982305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha