مردم استفاده از ماسک را در اولویت قرار دهند

کوشکی، با اشاره به کاهش استفاده از ماسک بین مردم، گفت: مردم برای حفظ سلامتی خود و دیگران استفاده از ماسک را در اولویت قرار دهند.

«مریم کوشکی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، با اشاره به وضعیت خطرناک کرونا در استان لرستان، اظهار داشت: مردم باید استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

 

دبیر کنترل و مراقبت بیماری کرونا در لرستان افزود: با توجه به فراگیر شدن بیماری کرونا مردم باید پروتکل های بهداشتی را رعایت و از حضور در تجمعات خودداری نمایند.

 

وی استفاده از ماسک را ابتدایی ترین شیوه برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا خواند و خاطرنشان کرد: این مهم باید به صورت 100 درصدی اجرا شود.

 

کوشکی با بیان اینکه طی نظارت هایی که صورت گرفته است، کارکنان و شاغلین ادارات و سازمان‌ها نسبت به مردم از ماسک به خوبی استفاده می کنند.

 

وی ادامه داد: مردم و مسافران در وسایل نقلیه عمومی درون شهری و برون شهری استان، ۷۰ درصد از ماسک استفاده می کنند.

 

دبیر کنترل و مراقبت بیماری کرونا در لرستان میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای صنفی را ۶۹ درصد عنوان کرد و گفت: میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات، مؤسسات و دفاتر دولتی و خصوصی استان ۷۰ درصد است.

 

وی با اشاره به اینکه میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زندان‌ها و مراکز تأمینی ۸۲ درصد است، بیان داشت: بالاترین درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پایانه مسافربری هوایی و ادارات است.

 

کوشکی با بیان اینکه طبق نظارت هایی که صورت گرفته است، کمترین درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در داروخانه‌ها بوده است، تصریح کرد: از مردم می خواهیم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از سلامتی خود و دیگران مراقبت کنند.

کد خبر 982308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha