توزیع حدود ۲۶ هزار بسته معیشتی در خراسان جنوبی

واقعی، از توزیع ۲۵ هزارو ۸۰۸ بسته معیشتی و غذای گرم با همکاری فرهنگیان و دانش آموزان استان برای دانش آموزان نیازمند خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد علی واقعی» امروز (21 مهر ) در جمع اصحاب رسانه با اشاره به تهیه و توزیع 11 هزارو 595 بسته معیشتی، 14 هزارو 213 فقره البسه و لوازم التحریر توسط فرهنگیان و دانش آموزان استان، اظهار داشت: این اقلام با حفظ کرامت انسانی بین دانش آموزان نیازمند توزیع شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که در مجموع بیش از 25 هزارو 808 بسته معیشتی شامل البسه، لوازم التحریر و... بین 27 هزارو 830 دانش آموز نیازمند توزیع شده است، جمع کمک های مؤمنانه از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان را بیش از دومیلیارد و 341 میلیون تومان اعلام کرد.

 

واقعی با بیان این که بیرجند یکی از 45 شهر قرمز و پر خطر کشور است، به جهش 25 درصدی بیماری کرونا در استان اشاره کرد و افزود: در این راستا آموزش در مدارس شهرستان بیرجند و  شهرستان های فردوس، طبس، نهبندان و قاین به مدت یک هفته به صورت غیر حضوری است.

 

واقعی با بیان اینکه این دستور از سوی ستاد مدیریت بیماری کرونا استان اعلام شده و قابل تمدید است، ادامه داد: این دستورالعمل با هدف قطع زنجیره بیماری و حفظ سلامت دانش آموزان در دوره های مختلف تحصیلی اجرا می شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی به راه اندازی پویش آجر به آجر اشاره کرد و افزود: در این پویش دانش آموزان می توانند با هر وسع مالی (هزار تومان) با ترویج فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی در ساخت و ساز مدرسه نقش داشته باشند.

 

واقعی با بیان این که اولویت اول آموزش و پرورش، سلامت دانش آموزان است، از واریز یک میلیاردو ۱۱۶ میلیون تومان سرانه بهداشتی به مدارس دولتی در اولین مرحله خبر داد و گفت: از این میزان اعتبار ۹۰۰ میلیون تومان به حساب مدارس واریز شد و ۹۶ میلیون تومان برای مرمت سرویس های بهداشتی و ۲۲ هزار لیتر مواد ضد عفونی کننده هم به ارزش ۱۲۰ میلیون تومان تهیه و در اختیار مدارس دولتی قرار گرفت.

 

به گفته وی در دومین مرحله نیز یک میلیاردو ۳۳۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هم به این مهم اختصاص یافت که از این مقدار ۷۰۰ میلیون بین مدارس توزیع و ۱۲۰ میلیون هم برای مرمت سرویس های بهداشتی هزینه شد.

 

وی یادآور شد: با همکاری و مساعدت استاندار هزار لیتر مواد ضد عفونی، 10 هزار ماسک و 10 هزار دستکش هم در زمان امتحانات پایه های نهم و دوازدهم بین دانش آموزان توزیع شد و 20 هزار لیتر مایع ضدعفونی هم هنگام بازگشایی مدارس توسط استاندار در اختیار آموزش و پرورش استان برای ضدعفونی و گند زدایی مدارس قرار گرفت.

 

واقعی در ادامه یادآور شد: با شیوع بیماری کرونا ضد عفونی و گند زدایی مدارس در اولویت کار قرار گرفت و در این زمینه ۱۶۷ تیم جهادی هم در ضدعفونی و گند زدایی مدارس استان با آموزش و پرورش همکاری کردند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بر تداوم روند ضدعفونی کردن مدارس، با وجود غیرحضوری شدن کلاس های درس تاکید کرد و گفت:‌بیش از هزارو ۲۵۴ مورد بازدید از مدارس استان در این ایام انجام شده و روند نظارت بر مدارس ادامه دارد.

 

در ادامه مسؤل بسیج فرهنگیان خراسان جنوبی هم به پویش لبخند مهربانی در کشور و استان اشاره کرد و گفت: اولویت این طرح کمک به دانش آموزان نیازمند است و به همین مناسبت به صورت نمادین ۴۰ سبد غذایی و لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند استان توزیع می شود.

 

«علی قاسمی» با بیان این که این طرح تا ریشه کنی بیماری کرونا ادامه دارد از هم استانی ها خواست کمک های مؤمنانه خود را جهت تامین نیاز دانش آموزان بی بضاعت به شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۱۰۴۹۱۲۳۶۴۵ سازمان بسیج استان خراسان جنوبی بانک سپه واریز کنند.

 

 

 

کد خبر 982321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha