فرهنگ‌ مشارکت و کمک به همنوع در جامعه نهادینه شود

فتح اللهی با بیان اینکه فرهنگ کمک به همنوع در جامعه نهادینه شود گفت: با فرهنگ سازی می توان زمینه زندگی بهتر کودکان کار را فراهم و روند افزایش این کودکان را در جامعه کاهش داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علی فتح‌اللهی» امروز(دوشنبه،۲۱ مهر) در جلسه بررسی مشکلات و مسایل حوزه کودکان کار که در سالن اجتماعات فرمانداری رشت برگزار شد اظهارکرد: همه ما مدیران و مسئولان در برابر آحاد مردم وظایف خطیری عهده‌دار هستیم. 

 

فرماندار رشت با بیان اینکه کودکان کار از نعمت زندگی مطلوب محروم هستند گفت: آرامش، مهر، عطوفت و آغوش گرم خانواده و لباس مناسب و غذای گرم از جمله مواردی است که در زندگی کودکان کار مشاهده نمی‌شود. 

 

وی اذعان کرد: این کودکان به‌خاطر عدم برخورداری از کیفیت مناسب زندگی با هنجارهای شدید اجتماعی وارد جامعه می‌شوند و نباید از این افراد انتظار رفتاری مناسب و مطلوب داشت. 

 

فتح اللهی با تاکید بر اینکه کودکان کار را دریابید خاطرنشان ساخت: با کمک خیرین و فرهنگ سازی در جامعه می توان بستر لازم جهت رفاه را برای این کودکان فراهم کرد. 

 

فرماندار رشت به فرهنگ‌سازی برخی استان‌ها از جمله شهر تبریز در این خصوص اشاره و تصریح کرد: با الگوگیری از فرهنگ درست کمک به همنوع می‌توان کودکان کار را در شهرهای استان  کاهش داد. 

 

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های نوین در این راستا تدوین و اجرایی شود گفت: با فرهنگ سازی کمک و مشارکت می‌توان بسیاری از معضلات جامعه را مرتفع کرد.‌

کد خبر 982343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha