اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در ۴۰ هکتار از اراضی خرامه

بذرافکن گفت: با هدف بهینه ‌سازی مصرف آب، سیستم‌های نوین آبیاری در ۴۰ هکتار از اراضی خرامه به اجرا در می آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حلیمه بذرافکن»، امروز (سه شنبه 22 مهر) با اشاره به اجرای آبیاری نوین در خرامه به خبرنگاران گفت: با هدف بهینه ‌سازی مصرف آب، سیستم‌های نوین آبیاری در ۴۰ هکتار از اراضی خرامه به اجرا در می آید.

مسئول امور فنی و زیر بنایی جهاد کشاورزی خرامه افزود: با شروع این طرح تا کنون ۱۰ هکتار از اراضی باغی و زراعی خرامه مجهز به سیستم آبیاری نوین شده اند که برای سایر اراضی تا سقف 40 هکتار تداوم خواهد یافت.

وی اضافه کرد: با در نظر گرفتن وضعیت آب، خاک و اقلیم از ۳۰ هکتار اراضی باقیمانده تحت اجرای طرح آبیاری نوین، ۹ هکتار به روش کم فشار و ۲۱ هکتار به سیستم «نواری» و «بابلر» تجهیز خواهند شد.

بذرافکن تاکید کرد: توسعه سامانه های آبیاری نوین در افزایش بهره‌ وری آب نقش مطلوبی دارد و دولت نیز به آن اعتبارات بلاعوض اختصاص داده است.

وی با اشاره به دلایل عدم استقبال کشاورزان به اجرای سیستم های نوین آبیاری گفت: بالا بودن هزینه خرید لوله و تجهیزات کار، عدم وجود  زیرساخت‌هایی مانند کانال‌های انتقال آب، استخرهای ذخیره آب، تامین برق و ... از این موارد است.

بذرافکن تاکید کرد: جهاد کشاورزی خرامه برای ترویج و تقویت بیشتر آبیاری نوین، برنامه ریزی منسجم، آموزش به کشاورزان و اطلاع ‌رسانی به موقع را در اولویت کار خود قرار داده است.

کد خبر 982715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha