بهره‌مندی بیش از ۶۷۰۰ کودک نیازمند خوزستانی از سبد غذایی کمیته امداد

علیپور گفت: ۶ هزار و ۷۵۱ کودک خورستانی مبتلا به سوءتغذیه در قالب طرح «هم‌سفره» به همت کمیته امداد استان از سبد غذایی با اعتبار یک میلیارد تومان بهره‌مند شدند.

«محمدرضا علیپور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با ارائه گزارشی از عملکرد 6 ماهه کمیته امداد به‌منظور رفع سوءتغذیه کودکان و مادران باردار اظهار کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری با هدف بهبود وضعیت تغذیه کودکان در خانوارهای نیازمند یک میلیارد تومان برای رفع سوتغذیه 6 هزار و 751 کودک زیر پنج سال پرداخت شد.

 

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان خوزستان هدف از اجرای طرح «هم‌سفره» را تأمین بخشی از نیازهای غذایی کودکان دچار سوءتغذیه و افزایش سلامت و هوش کودکان عنوان کرد و افزود: هرچه کودکان سالم‌تر و باهوش‌تر باشند جامعه پرنشاط ‌تر و سالم‌تر خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: سبدهای غذایی با نظارت کارشناسان تغذیه تهیه می‌شود و شامل برنج، روغن، لبنیات، حبوبات، گوشت و پروتئین است که ماهانه از طریق فروشگاه‌های مشخص در اختیار کودکان مبتلابه سوء تغذیه قرار می‌گیرد.

 

علیپور با اشاره به اینکه کودکان زیر پنج سال که دچار سوء تغذیه هستند از طریق مراکز بهداشت شناسایی و برای دریافت سبد غذایی به کمیته امداد معرفی می‌شوند اضافه کرد: این کودکان در فاصله زمانی 6 ‌ماهه مورد پایش قرار می‌گیرند تا در صورت بهبودی از چرخه خارج و کودکان دیگر جایگزین شوند.

 

وی با بیان اینکه در 6 ‌ماهه نخست امسال 220 میلیون تومان نیز برای تغذیه مناسب 2 هزار مادر باردار و نیازمند تحت حمایت هزینه شده عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح ارتقای سطح سلامت مادران باردار و تقویت آنها برای جلوگیری از تولد نوزادان مبتلا به سوء تغذیه است.

 

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خوزستان به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در خصوص تغذیه سالم با مواد غذایی غنی و سرشار از پروتئین اشاره کرد و ادامه داد: کودکان در صورت تغذیه مناسب دچار اختلالات رشدی و ذهنی نمی‌شوند و داشتن کودکان شاد و سالم سطح سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد.

 

وی یاد آور شد: خیران و مردم نیکوکار می‌توانند برای شرکت در طرح «هم‌سفره» و کمک به تغذیه کودکان نیازمند به سایت http://hamsofreh.ir/ مراجعه و کمک‌های نقدی خود را واریز کنند.

 

کد خبر 982871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha