ضرورت به‌روز رسانی نیات وقف در جامعه

زارع در دیدار با مدیران اوقاف گیلان گفت: در راستای ارائه خدمات به مردم باید نیات وقف های جدید را به‌روز رسانی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، «ارسلان زارع» امروز(سه شنبه،۲۲ مهر) به مناسبت فرارسیدن دهه وقف در دیدار با مدیرکل و مدیران اداره کل اوقاف و امور خیریه استان به نقش سنت وقف در جامعه اشاره و اظهار داشت: وقف راهی در مسیر رستگاری و باقیات صالحات است.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه موضوع وقف با مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و نیازهای روز جامعه مسلمانان مرتبط است گفت: وقف باید همواره در جامعه زنده و پویا باشد.

 

وی با اعلام اینکه در معارف دینی ما و فرهنگ دین مبین اسلام، وقف ضامن پیشرفت و توسعه است، تقویت اعتماد عمومی و اعتمادسازی را بستر نهادینه شدن فرهنگ وقف دانست و گفت: در راستای ارائه خدمات به مردم باید نیات وقف های جدید را به روز رسانی کنیم.

 

استاندار گیلان همچنین اظهار کرد: رویکردهای مرتبط با موضوعات روز جامعه مانند اقتصاد مقاومتی برای سنت حسنه وقف تعریف شود.

 

وی با بیان اینکه گیلانیان به سبب عشق و ارادت به اهل بیت(ع) و اعتقادی که به جایگاه امامزادگان و بقاع متبرکه به ویژه آقا سید جلال الدین اشرف و خواهر امام دارند، زبانزد هستند اعلام کرد: طرح توسعه حرم سید جلال الدین اشرف از طرح های خوب و کارشناسی شده در سطح گیلان است و در رشت هم نیاز داریم که طرح توسعه حرم خواهر امام را اجرایی کنیم.

 

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور  خیریه گیلان گزارشی از عملکرد یکسال اخیر اداره اوقاف و امور خیریه گیلان ارائه کرد.

کد خبر 982899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha