فقط کالا‌های اساسی و ضروری مشمول قیمت گذاری می‌شوند

احمدی با اشاره به اینکه فقط کالا‌های اساسی و ضروری مشمول قیمت گذاری می‌شوند، گفت: با این وجود هر جا موردی باشد که قیمتش نامتعارف باشد یا شکایتی شود ورود و رسیدگی می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سید جواد احمدی شب گذشته (سه شنبه 22 مهر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما گفت: نمی‌توانیم زمانی برای مهار قیمت‌ها مشخص کنیم برای این که قیمت یک کالا متشکل از مؤلفه‌های زیادی است که بر اساس آن‌ها و ضوابط مشخص قیمت گذاری آن انجام می‌گیرد، در سال ۹۶ و ۹۷ این مؤلفه‌ها ثابت بود برای همین تورم پایین بود، اما وقتی یکی از این مؤلفه‌ها تغییر کند اثر خودش را در قیمت نهایی نشان خواهد داد.

 

معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: این که ما در ماه ۲۰ هزار پرونده تخلف تشکیل می‌دهیم نشان می‌دهد تخلف هست و داریم وظایفمان را انجام می‌دهیم و این که ۱۸ تا ۱۹ هزار شکایت دریافت می‌کنیم نشان می‌دهد که گرانفروشی و تخلف در اصناف دارد رخ می‌دهد.

 

او گفت: آنچه در شرایط کنونی مردم را ناراضی کرده است گرانی است و نمی‌توانیم دستگاهی را برای آن مقصر بدانیم، چون مربوط به کل اقتصاد است.

 

معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: فقط کالا‌های اساسی و ضروری مشمول قیمت گذاری می‌شوند، اما هر جا موردی باشد که قیمتش نامتعارف باشد یا شکایتی شود ورود و رسیدگی می‌کنیم و اگر تخلفی رخ داده باشد به تعزیرات معرفی می‌کنیم.

 

احمدی گفت: متولی برخورد با تخلفات و گرانفروشی در قدم اول اتحادیه‌های صنفی و احد‌های نظارت و بازرسی اتاق اصناف هستند. ما وظایف مان را با جدیت انجام می‌دهیم، اما باید بین انجام وظیفه و اثر بخشی آن فرق گذاشت.

کد خبر 982956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha