گرانی با گرانفروشی فرق دارد

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: گرانی با گرانفروشی فرق می‌کند ما در قبال گرانی مسئولیتی نداریم، اما با گرانفروشی طبق وظیفه برخورد می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، قاسم نوده فراهانی شب گذشته (سه شنبه 22 مهر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما گفت: نوسان قیمتی که در بازار می‌بینیم به علت نوسان قیمت ارز است و تا وقتی که قیمت ارز نوسان دارد بقیه قیمت‌ها هم نوسان خواهد داشت.

 

رئیس اتاق اصناف تهران با بیان این که ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت مسئول قیمت گذاری هستند گفت: قیمت گذاری ارتباطی به اصناف ندارد، اصناف سود متعارفی را که هرسال در کمیسیون‌های وزارت صمت تصویب و ابلاغ می‌شود روی کالا می‌کشد و اگر بیشتر بگیرند با آن‌ها برخورد می‌شود.

 

وی ادامه داد: قیمت گذاری بر عهده سازمان حمایت است و کالاها با قیمت درج شده به فروش می روند. همه واحدهای صنفی ضریب سود مشخصی دارند اما قیمت به حوزه اصناف ارتباطی ندارد.

 

نوده فرهانی تاکید کرد:  تا زمانی که قیمت ارز ثابت نشود نمی شود برنامه ریزی لازم برای تولید و فروش کالا با قیمت ثابت داشت.

 

رئیس اتاق اصناف در پاسخ به این سوال که چه نهادی مسئول مهار قیمت ها است؟ گفت: مسئول مهار قیمت، ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت هستند و  باید قیمت کالاها را درست و منطقی اعلام کنند.

کد خبر 982957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha