آستان های حسینی و عباسی به مناسبت رحلت پیامبر اکرم(ص) سیاه پوش شدند+ عکس

آستان های حسینی و عباسی به مناسبت رحلت پیامبر اکرم(ص) صحن و رواق های این دو حرم شریف را سیاه پوش کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به پایگاه خبری آستان حسینی، مسئولان آستان های مقدس امام حسین و حضرت عباس( علیهما السلام) به مناسبت سالروز رحلت پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) سیاه پوش کردن صحن و رواق های این دو حرم شریف را با پرچم ها و پارچه نوشته های سیاه آغاز کردند.

بخش گلدوزی آستان حسینی و عباسی پارچه نوشته هایی را که عبارت محمد رسول الله(ص) و لبیک یا رسول الله(ص) بر روی آنها گلدوزی شده است، به مسئولان بخش نظارت این دو آستان تحویل دادند تا این پرچم ها و پارچه نوشته های سیاه رنگ روی دیوارها صحن و رواق ها نصب شود.

این دو آستان به همین مناسبت لامپ چراغ ها را به رنگ قرمز تغییر دادند تا بیانگر اندوه و حزن مسلمانان نسبت به این مصیبت باشد.

این دو آستان برای برگزاری مراسم رحلت پیامبر اکرم(ص) توصیه های مرجعیت عالیقدر دینی و پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنند.

 عراق امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از برنامه های عتبات مقدس در کربلای معلی، نجف اشرف، کاظمین و سامرا را به صورت مجازی و تنها با حضور خادمان برگزار کرد. حضور میلیونی زایران در کربلای معلی و نجف اشرف برای مراسم اربعین را می توان نخستین تجربه مسئولان عراقی پس از شیوع  ویروس کرونا دانست که توانستند با اتخاذ تدابیر بهداشتی محکم این مراسم را با موفقیت برگزار کنند.

کد خبر 983116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha