هدررفت ۲۳ درصدی آب قهستان/ انشعابات غیر مجاز باعث افزایش میانگین  هدررفت آب است

خسروی بیژائم با اشاره به فرسودگی شبکه توزیع، از هدر رفت ۲۳ درصدی آب در شهر قهستان(درخش،آسیابان) خبر داد و گفت: انشعابات غیر مجاز باعث افزایش میانگین هدررفت آب در شهرستان می شود.

«شهرام خسروی بیژائم» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با اشاره به قدمت 35 تا 50 ساله شبکه توزیع شهر قهستان،اظهار داشت: این منطقه دارای 20 کیلومتر شبکه توزیع است که با توجه به فرسودگی شبکه، اصلاح و بازسازی 4 کیلومتر از شبکه توزیع در دستور کار قرار دارد.

 

 

سرپرست امور آب و فاضلاب درمیان با بیان این که کار مرمت و اصلاح شبکه توزیع در این منطقه از یک ماه پیش شروع شده است، ابراز امیدواری کرد: طی سه ماه آینده  این پروژه به بهره برداری برسد.

 

خسروی بیژائم هزینه مورد نیاز برای اجرای فاز اول این پروژه شامل اجرا، لوله گذاری، اتصالات به طول 4 کیلومتر را بیش از 550 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: در مناطقی که اصلاح شبکه در دستور کار قرار دارد نوسازی انشعابات مشترکین تا درب منزل(کنتور)  هم با اعتباری بیش از یکصد میلیون تومان توسط امور آب و قاضلاب انجام می شود.

 

 

وی با توجه به فرسودگی شبکه های توزیع، هدر رفت آب در قهستان را 23 درصد اعلام کرد و گفت: برخی مناطق شهرستان مستعد کشاورزی بوده و انشعابات غیر مجاز باعث افزایش میانگین  هدررفت آب در شهرستان می شود.

 

 

وی میانگین هدررفت آب در استان را 31 درصد اعلام کرد و گفت: در این شهرستان شهرهای گزیک و طبس به ترتیب با 55 و 40 درصد بیشترین میزان هدر رفت آب را به خود اختصاص داده اند.

کد خبر 983184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha