کمک های مومنانه در خراسان جنوبی به ۵۰ میلیارد تومان رسید

سردار تناکی گفت: کمک های مومنانه مردم خراسان جنوبی در رزمایش کمک های مومنانه به ۵۰ میلیارد تومان رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سردار «غلامعلی تناکی» صبح امروز (۲۳مهر) در حاشیه مراسم آغاز توزیع مرحله سوم از گام دوم نهضت کمک مومنانه که در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد اظهار کرد: در نیمه شعبان امسال مقام معظم رهبری فرمودند که افرادی که تمکن مالی دارند فعالیت‌های وسیعی را به‌منظور کمک به نیازمندان آغاز کنند و خوب است که یک رزمایش گسترده و کمک مومنانه برای مواسات، همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه شکل گیرد.

 

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون ۵۰ میلیارد تومان کمک مردمی در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر کمک های مومنانه جمع آوری  و توزیع شده است، گفت:  مجموع کمک ها در مرحله سوم از گام دوم رزمایش کمک مومنانه بیش از ۳۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

 

وی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی(ره) در بحث بسته‌های معیشتی هزار و ۷۷۲ بسته معیشتی را بین محرومان توزیع کردند.

 

تناکی گفت: همچنین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان هم ۲ هزار و ۲۸۰ بسته معیشتی، بهزیستی ۲ هزار و ۵۷۴ کیلوگرم گوشت و ۲۱ فقره پرداخت اجاره بهای منزل، هلال احمر استان هم ۵۵۰ بسته معیشتی و هزار و ۱۴۱ بسته بهداشتی و پنج هزار و ۵۰۰ جفت کفش و ۱۹ قلم وسایل سرمایشی، آستان قدس رضوی نیز چهار و هزار و ۳۰۰ قرص نان و بانک‌ها ۷۰۰ فقره وام قرض‌الحسنه اهدا کردند.

 

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی افزود: این قرارگاه در چهار شهرستان مرزی مستقر است و تاکنون ۱۴ سیل بند بزرگ برای روستانشینان مرزی، ۶۲ منزل مسکونی برای مددجویان بهزیستی، ۶۸مسجد و ۹۰ سرویس بهداشتی احداث و مرمت کرده است.

 

وی در پایان اظهار کرد: قرارگاه عملیاتی شهید ناصری بالغ بر ۱۰۰ کیلومتر آبرسانی روستایی و بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ تانکر آبرسانی سیار برای این شهرستان های مرزی انجام داده است و همچنین ۳۸ هزار بسته معیشتی و ۲۷ هزار لوازم التحریر توزیع کرده است.

کد خبر 983195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha