ایمن سازی ۸۰ هزار قطعه طیور علیه بیماری نیوکاسل در فاروج آغاز شد

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان فاروج گفت: دومین مرحله طرح ایمن سازی طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در واحدهای روستایی شهرستان فاروج برای ۸۰ هزار قطعه اجرایی می شود.

«سید شاهین احمدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: نیوکاسل، یکی از بیماری های ویروسی اختصاصی طیور است که سالانه خسارت اقتصادی، بهداشتی فراوانی به جمعیت طیور بومی و صنعتی کشور تحمیل می کند.

 

مدیر شبکه دامپزشکی فاروج،با اشاره به اینکه مزارع صنعتی با برنامه های منظم پیشگیری با واکنش های اقتصادی و رعایت اصول امنیت زیستی در واحد خود با این بیماری مقابله می کنند، بیان کرد: ولی در طیور بومی به دلیل عدم رعایت اصول قرنطینه و امنیت زیستی در واحدهای روستایی این بیماری مشکلات متعددی را به وجود آورده است لذا طرح ایمن سازی طیور  بومی علیه بیماری نیوکاسل از سال گذشته در جمعیت طیور بومی کشور از سوی سازمان دامپزشکی اجرایی شده است.

 

احمدی گفت: دامپزشکی فاروج از ابتدای سال این عملیات را آغاز و در مرحله ابتدایی 80 هزار قطعه طیور بومی واکسینه شد و در این مرحله نیز 80 هزار قطعه طیور شامل مرغ، خروس، کبوتر، بوقلمون و  اردک سانان علیه این بیماری واکسینه خواهد شد.

 

بیماری نیوکاسل یک بیماری ویروسی است و این بیماری اولین بار در سال ۱۹۲۶ در نیوکاسل انگلستان تشخیص داده شد.

کد خبر 983373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha