اشتغال فرزندان مددجویان در اولویت برنامه های کمیته امداد امام (ره)

علی رئیسی گفت: یکی از اولویت های  برنامه های کمیته امداد امام خمینی (ره) کمک به اشتغال و خودکفایی فرزندان مددجویان این نهاد است و بر همین اساس به کارفرمایان به ازای به کارگیری هر یک از فرزندان مددجویان تسهیلات ویژه ۵۰ میلیونی تومانی تعلق می گیرد.

«علی رئیسی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: یکی از اولویت های برنامه های کمیته امداد امام خمینی (ره) کمک به اشتغال و خودکفایی فرزندان مددجویان این نهاد است و بر همین اساس به کارفرمایان به ازای به کارگیری هر یک از فرزندان مددجویان تسهیلات ویژه ۵۰ میلیونی تومانی تعلق می گیرد و یا می توانند به مدت ۲ سال از حق بیمه بهره مند شوند.



رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) جیرفت با تاکید بر این که یکی از اولویت های اصلی ما این است که هیچ خانواده مددجوی ۲ نفره به بالا بی خانه نباشد، ابراز کرد: مددجویان ۲ نفره به بالا فاقد مسکن یا دارای مسکن نامناسب در اسرع وقت و تا تاریخ ۲۹ مهر سال جاری می توانند با در دست داشتن پروانه ساخت به واحد مسکن کمیته امداد شهرستان جیرفت مراجعه کرده تا تمهیدات لازم برای ساخت مسکن آنها ایجاد شود.



وی بیان کرد: سال گذشته در راستای تامین مسکن مددجویان، ۱۱۱ واحد مسکونی در سطح شهرستان جیرفت ساخته شد و به همین منظور به هر یک از مددجویان واجد شرایط مبلغ ۳۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت شده و علاوه بر این نیز برای دریافت تسهیلات بانکی به مبلغ ۱۵ میلیون تومان به بانک قرض الحسنه ولایت معرفی شده که اقساط آن نیز از مستمری آنها کسر می شود.

 


رئیسی اضافه کرد: امسال نیز ۳۴ واحد مسکن مددجویان کمیته با همین شرایط در حال ساخت است و اکنون نیز در حال شناسایی افراد واجد شرایط دریافت تسهیلات ساخت مسکن هستیم.

 


رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)  اظهار کرد: این نهاد در نظر دارد به مددجویان و فرزندان ذکور و مجرد فاقد شغل تعداد محدودی نیسان به منظور حمل و نقل واگذار کند بنابراین افراد واجد شرایط داشتن کارت پایان خدمت، گواهینامه پایه ۲، عدم پلاک انتظامی فعال و نداشتن بدهی بانکی تا ساعت ۱۱ ظهر امروز به این نهاد مراجعه کنند چرا که این مهلت غیر قابل تمدید است.



وی عنوان کرد: قیمت تمام شده خودرو به قیمت کارخانه است بنابراین واجدین شرایط مدارک خود را به واحد خودکفایی جیرفت تحویل دهند.



رئیسی بیان کرد: کمیته امداد خمینی (ره) شهرستان جیرفت در راستای امریه سرباز در این نهاد به افرادی با مدرک تحصیلی فوق لیسانس نیاز دارد و افراد واجد شرایط باید به کمیته امداد جیرفت مراجعه کند.



رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) جیرفت ابراز کرد: در راستای کمک به آموزش و تحصیل دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد با مشارکت خیرین ۷۲ حواله نقدی خرید لوازم التحریر به ارزش یکصد میلیون ریال پرداخت شد و علاوه بر این نیز ۲۱۰ بسته لوازم التحریر به ارزش ۵۷۰ میلیون ریال در بین دانش آموزان نیازمند و یتیم توزیع شد.



وی ادامه داد: همچنین با کمک خیرین تعداد ۲۰ دستگاه گوشی هوشمند به ارزش ۹۷۳ میلیون ریال در بین این دانش آموزان توزیع شد.



رئیسی در خاتمه با اشاره به تعداد زیاد درخواست برای دریافت گوشی هوشمند، عنوان کرد: از خیرین درخواست داریم در تهیه و تامین گوشی هوشمند برای دانش آموزان بی بضاعت ما را یاری کده تا در این شرایط کرونا که بسیاری از دانش آموزان به صورت حضوری تحصیل می کنند، این دانش آموزان نیز از تحصیل باز نمانند.

 

شایان ذکر است؛ کمیته امداد امام خمینی (ره) آماده دریافت کمک های نقدی همشهریان خَیر برای تهیه گوشی هوشمند است البته چنانچه افراد نیکوکاری که گوشی هایی در حد نو داشته که قابل استفاده هستند را می توانند به واحد اکرام این نهاد تحویل داده تا به دست دانش آموزان نیازمند رسانده شود.

کد خبر 983419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha