تداوم وضعیت قرمز در برخی از شهرستان ها نگران کننده است / ۲۵۹ بیمار کرونایی بستری هستند

حبیب زاده گفت: تداوم وضعیت قرمز در شهرستان های اردبیل و مشگین شهر نگران کننده است و باید شهروندان در رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی دقت بیشتری داشته باشند.

«شهرام حبیب زاده» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: طی 24 ساعت گذشته 52 بیمار جدید در مراکز درمانی استان بستری شدند و مجموع بیماران کرونایی به رقم 259 نفر رسید.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: هم اکنون 57 بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر قرار دارند و 38 بیمار پس از بهبودی نسبی از مراکز درمانی استان ترخیص شده اند.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: متاسفانه 2 بیمار بدحال به دلیل وخامت بیماری جان خود را از دست داده اند.

 

حبیب زاده خاطر نشان کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل 8344 بیمار در مراکز درمانی استان بستری شده اند که از این تعداد 689 نفر فوت شده اند.

 

وی ادامه داد: شهرستان های اردبیل، مشگین شهر در وضعیت قرمز، شهرستان خلخال در وضعیت نارنجی و شهرستان های سرعین، گرمی، نیر، نمین، اصلاندوز، بیله سوار، پارس آباد و کوثر نیز در وضعیت زرد قرار دارد.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: متاسفانه وضعیت شیوع بیماری کرونا در شهرستان های اردبیل و مشگین شهر طی چند ماه گذشته قرمز بوده و این روند تداوم دارد که این مسئله نشان می دهد که پروتکل های بهداشتی در این شهرستان ها به خوبی رعایت نمی شود.

 

حبیب زاده بیان کرد: همچنان از شهروندان درخواست می شود تا در رعایت ضوابط بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و شستشوی دست ها و فاصله گذاری اجتماعی همت بیشتری داشته باشند تا زمینه شیوع این بیماری در سطح جامعه کاهش یابد

کد خبر 983435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha