طرح « تلاوت نور» در ۷۸۰ کانون فرهنگی هنری مساجد گیلان برگزار می شود

حجت‌الاسلام رضوانی نژاد از برگزاری طرح « تلاوت نور» در ۷۸۰ کانون فرهنگی هنری مساجد گیلان خبرداد.

حجت‌الاسلام «محمدعلی رضوانی نژاد» با اشاره به برگزاری فعالیت های قرآنی در کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: فعالیت های قرآنی مساجد با شیوع کرونا ویروس با استفاده از فضای مجازی و یا با جمعیت محدود و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان طرح تلاوت نور را یکی از فعالیت های قرآنی کانون ها اعلام کرد و افزود: این طرح به صورت روزانه و با تلاوت یک صفحه از قرآن بین صلاتین در مساجد اجرا می شود.

 

وی تصریح کرد: هم اکنون طرح تلاوت نور در ۷۸۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد سراسر استان دایر  است.

 

رضوانی نژاد به فعالیت ۵۱ خانه نور در مساجد استان اشاره و بیان کرد: این خانه ها به منظور گسترش فعالیت های قرآنی تشکیل شده و تمام فعالیتشان قرآن محور است.

 

وی توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی را اولویت کانون های مساجد اعلام کرد و بیان داشت: تفسیر، جلسه آموزش قرآن در رشته های روخوانی، روانخوانی، صوت و لحن، تجوید، مفاهیم، حفظ و جلسه قرآنی برای کودکان و نونهالان از فعالیت های خانه های نور در مساجد استان است.

 

رضوانی نژاد احیای کارکردهای فرهنگی مساجد برای مقابله با تهاجم فرهنگی بر اساس آموزه های قرآنی و روایات را از اهداف خانه های نور برشمرد و خاطرنشان ساخت: ارائه الگوی مسجد طراز قرآنی برای توانمندسازی کانون ها در امور قرآنی، مشارکت در سیاست گذاری، نظارت و اجرای برنامه های قرآنی استان و همسو کردن فعالیت های موازی قرآنی در سطح مساجد، شناسایی، برقراری ارتباط، همکاری و تعامل بیشتر با سایر کانون ها، عوامل داخلی مسجد، موسسات قرآنی، ادارات، نهادها و سازمان های قرآنی، تلاش با هدف تقویت فضای قرآنی و اخلاق دینی در مسجد، محله و خانواده ها از اهداف کلان خانه های نور است.

 

 

کد خبر 983560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha