رونمایی از کتاب «گزارش به آینده » خاطرات واقعه خونین ۵۸ در انزلی

از کتاب «گزارش به آینده » مجموعه‌ای از خاطرات واقعه خونین سال ۵۸ بندر انزلی به قلم عمادالدین فیاضی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، «محمد پاسبان وطن» امروز (پنج شنبه، 24 مهر) در چهل و یکمین یادواره شهدای وقایع خونین مهر ۵۸ بندر انزلی که در گلزار شهدای این شهر برگزار شد با بیان بخشی از خاطرات آن حادثه، واقعه مهر ۵۸ را یک فتنه اعلام کرد و گفت: این فتنه در آغازین روزهای انقلاب اسلامی با طراحی دشمن رخ داد اما با بصیرت مردم و مقاومت پاسداران این مرز و بوم خنثی شد.

این شاهد عینی واقعه مهر سال 58 با اشاره به اینکه این واقعه هنوز ابعاد مجهول زیادی دارد که برای روشن شدن به دشمن شناسی نیاز دارد گفت: برای حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی باید با آگاهی از واقعیات در زمینه دشمن‌شناسی بکوشیم تا بتوانیم در برابر فریب و مکر دشمنان و توطئه های هر روزه آنان بایستیم.

 

حجت الاسلام دهنوی مدرس حوزه و کارشناسان مذهبی نیز در این آئین با اشاره به نقش تربیت دینی در پایداری و حفظ ارزش ها، اظهار داشت: شهدا با تاسی از ائمه اطهار(ع) و بهره گیری از آموزه های اسلام راه سعادت را انتخاب کردند و آنچه که امروز برای ما به میراث گذاشته اند اقتدار و امنیت است.

 

وی یاد آور شد: باید با احترام و ارج نهادن به ایثار و فداکاری شهدای اسلام برای اعتلای این مرز و بوم تلاش کنیم تا کشوری مقتدر در منطقه داشته باشیم و با بصیرت و پایداری به دشمن اجازه تعرض را ندهیم.

 

کتاب گزارش به آینده به زبان شاهدان عینی نگارش شده و به خانواده شهدای وقایع مهر 58 بندر انزلی تقدیم شده است. در این آئین فرماندار بندرانزلی و فرمانده سپاه ناحیه بندرانزلی و جمعی از خانواده های شهداء حضور داشتند .

کد خبر 983582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha