افزایش بار بستری بیماران کرونایی در گلستان/ بندرگز همچنان در وضعیت قرمز کرونا

عارف نیا بابیان اینکه در هفته اخیر در مقایسه با هفته گذشته بار بستری بیماران کرونایی با ۴۰ نفر افزایش همراه بوده است، گفت: بیشترین بار بستری بیماران در گلستان مربوط به سالمندان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سراج الدین عارف نیا» ظهر امروز(یکشنبه 27 مهر) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با بیان اینکه بندرگز در شرایط قرمز کرونا قرار دارد، اظهار کرد: برگزاری مهمانی ها یکی از دلایل شیوع میزان بالای ویروس کرونا در شهرستان بندرگز به شمار می رود.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان  ادامه داد: در علی آبادکتول میزان بار بستری در 10 روز اخیر افزایش یافته است و در گنبدکاووس شرایط شیوع کرونا روند ثابتی را نشان می دهد.

 

عارف نیا متذکر شد: در بیمارستان 5 آذر گرگان و صیادشیرازی روند کاهشی میزان بار بستری بیماران کرونایی را شاهد هستیم و یکی از دلایل آن استفاده مردم گرگان از ماسک است.

 

وی گفت: در بیمارستان های آق قلا و بندرترکمن میزان بار بستری ثابت بوده و تغییری در میزان بار بستری بیماران نداشتیم.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: در شهرستان کردکوی نسبت به 10 روز گذشته شرایط ثابتی را شاهد هستیم، تقریباً 12 بیمار در بیمارستان کرونا بستری هستند.

 

عارف نیا افزود: در بندرگز 18 بیمار در هفته های اخیر بستری بودند ولی گرچه بار بستری بیماران کرونایی در این شهرستان کاهش یافته ولی این شهرستان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد.

 

وی بابیان اینکه در هفته اخیر در مقایسه با هفته گذشته بار بستری بیماران کرونایی با ۴۰ نفر افزایش همراه بوده است، گفت: به صورت متوسط در هفته اخیر 288 بیمار در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: پنچ نفر از افرادی که به کرونا مبتلا شدند در رده سنی پنج تا 18 سال قرار دارند و بیشترین بار بستری بیماران استان گلستان مربوط به سالمندان است.

 

کد خبر 984217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha