وضعیت بیماران غیرکرونایی در قزوین نگران کننده است

حبیبی گفت: اگر تاکنون نگران بیماران کرونایی بودیم، اینک بسیار نگران بیماران غیرکرونایی هم هستیم، چرا که آمار بیماران به شدت رو به افزایش بوده و بیمارستان ها ظرفیت پذیرش بیمار ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «منوچهر حبیبی» در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان بیان کرد: سه جلسه فوق العاده به دلیل اهمیت موضوع کرونا طی سه روز گذشته برگزار شده است که به دلیل حساسیت موضوع ستاد فوق العاده کرونا با بخشداران روز گذشته انجام و این جلسه ستاد هم با حضور فرمانداران برگزار شد.

 

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان قزوین ادامه داد: نکته کلیدی این است که حد و دامنه کرونا بسیار گسترده است و این موضوع فقط در توان دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان نیست و امروز مهار کرونا به یک موضوع حاکمیتی تبدیل شده است.

 

حبیبی عنوان کرد: همه دستگاه ها، ادارات و نیروهای مسلح، باید اولویت استفاده از امکانات و نیروی انسانی خود را به موضوع کرونا اختصاص دهند و این موضوع باید از سوی فرمانداران و بخشداران پیگیری شود.

 

وی تأکید کرد: میزان پذیرش بیماران کرونایی ما از عدد ۴۰۰ بیشتر نبود و برهمین اساس ۴۰۰ تخت برای بیماران کرونا اختصاص داده شده بود و با توجه به اینکه این ظرفیت تکمیل شده، ۲۰۰ تخت دیگر به این طرفیت اضافه شده است و این یعنی اینکه شیب بیماران کرونایی رو به افزایش است و باید ظرفیت پذیرش را افزایش دهیم.

 

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان قزوین توضیح داد: افزایش تخت در واقع یعنی نیاز مبرم به پرستار و همچنین افزایش هزینه و همچنین از تعداد ۲۰۰ تخت اضافه شده، ۴۰ تخت ویژه بیمارستان رحیمیان است و با تشکیل کمیته ای با مسئولیت معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین، بیمارستان ارتش هم هرچه سریع تر باید آماده شود تا از این هفته پذیرش بیماران انجام شود.

 

وی گفت: یکی از راه های درمان بیماران کرونایی اکسیژن رسانی به بیماران است و در حال حاضر به شدت با کمبود اکسیژن برای بیماران کرونایی مواجه هستیم و مجبور به استفاده از کپسول های اکسیژن شدیم.

 

حبیبی اظهار کرد: هیچ منطقه سفیدی در استان نداریم و استان در وضعیت قرمز با مرز پرخطر است در ستاد مقابله با کرونا روز گذشته محدودیت ها را برای هفته سوم تمدید کردیم و در واقع ممنوعیت کار وجود ندارد بلکه محدودیت وجود دارد.

 

وی خاطر نشان کرد: زمان اخطار به پایان رسیده و هشت ماه از وجود این شرایط می گذرد، از این پس چیزی به نام اخطار و تذکر وجود ندارد و بلافاصله پس از مشاهده هرگونه قانون گریزی، با مجوز دستگاه قضا، واحد متخلف پلمب خواهد شد.

 

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان قزوین یادآور شد: اگر تاکنون نگران بیماران کرونایی بودیم، اینک بسیار نگران بیماران غیرکرونایی هم هستیم، چرا که آمار بیماران به شدت رو به افزایش بوده و بیمارستان ها ظرفیت پذیرش بیمار ندارند و بیماران بیماری های غیرواگیر هم دچار مشکلات زیادی هستند.

 

کد خبر 984492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha