ثبت مشخصات بیش از ۸۰۰ روحانی در سامانه اعزام مبلغ اوقاف فارس

حجت الاسلام بهادری گفت: تا کنون مشخصات بیش از ۸۰۰ مبلغ و روحانی در سامانه یکپارچه مبلغان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، حجت الاسلام «حسین بهادری»، امروز (دوشنبه 28 مهر) در نشست تخصصی «وقف» ویژه روحانیون و مبلغان شهرستان جهرم گفت: درآمدهای موقوفات در همان محل نیت واقف هزینه می شود.

 

معاون اعزام مبلغ اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس با اشاره به برنامه ساماندهی مبلغان در این اداره کل، افزود: تا کنون بیش از 800 مبلغ و روحانی در سامانه مبلغان در استان فارس نام نویسی کرده اند.

 

 وی با اشاره به برنامه اعزام مبلغ در مناسبت های مختلف سال به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس، عنوان کرد: تاکید داریم 50 درصد اعزام مبلغان در مناسبت های مختلف، روحانیون بومی باشند.

 

حجت الاسلام بهادری با اشاره به ضرورت بیان اهمیت وقف در سخنان روحانیون در برنامه های تبلیغی، تاکید کرد: باید با بیان اهمیت وقف، مردم را با مسائل شرعی آن آشنا کرد تا بدانند عواید حاصل از موقوفات صرف چه اموری می شود.

 

وی با اشاره به اینکه موقوفات باید به سمت و سوی سایر مسائل از جمله فرهنگی، اجتماعی و... سوق پیدا کند، خاطرنشان کرد: موضوعات قرآنی از جمله مسائلی است که باید مسئله وقف به این سمت گرایش پیدا کند.

 

معاون اعزام مبلغ اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس با اشاره به اینکه نمی توان از نیت وقف برای دیگر مسائل استفاده کرد، تاکید کرد: موقوفات باید در همان نیت وقف هزینه شود.

کد خبر 984608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha