دیپلماسی کشور باید در خدمت صادرات قرار گیرد

افشون با اشاره به اینکه چرخ صادرات به دلیل فشارهای مختلف دشمن، نمی چرخد، گفت: دیپلماسی کشور باید در خدمت صادرات قرار گیرد و شرایط صادرات به کشورهای دیگر باید فراهم شود چرا که موتور محرک تولید کشور، صادرات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مظفر افشون»، امروز (سه شنبه 29 مهر) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یک واقعیت تلخی را با آن روبرو هستیم که دشمن می خواهد با تحریم ما را تحت فشار قرار دهد، گفت: شعار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی»، یک بار معنوی در خود مستتر دارد و برای رسیدن به این شعار هزینه های زیادی دادیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با اشاره به اینکه اگر بخواهیم از این شعار عدول کنیم این شرایط را نخواهیم داشت، تاکید کرد: آنچه که باعث شده که این شرایط به ما تحمیل شود حضور در خط این شعار است.

وی با یادآوری این مطلب که قرار شد در چارچوب «برجام» روال پیش برود اما آمریکا زمانی که دید در جنگ دیپلماسی شکست خورده است از این قرارداد خارج شد، افزود: آمریکا نمی خواست برد شامل ایران شود و با هدف ایجاد فشار مضاعف به جمهوری اسلامی به صورت یکجانبه از این قرارداد بیرون رفت.

افشون با اشاره به اینکه دنیا تسلیم یک جانبه گرایی آمریکا شد و بسیاری از کشورهایی که ادعای دوستی داشتند عقب نشینی کردند و خود را از ایران جدا کردند، یادآور شد: ما در دراز مدت برنده این تقابل خواهیم بود.

این مقام مسئول با یادآوری این مطلب که دولت در برجام خوب عمل کرد، تاکید کرد: امروز جنگ به تمام معنا در حال وقوع است و باید دیپلماسی کشور در خدمت صادرات قرار گیرد و شرایط صادرات به کشورهای دیگر باید فراهم شود چرا که موتور محرک تولید کشور، صادرات است.

وی با اشاره به اینکه چرخ صادرات به دلیل فشارهای مختلف دشمن، نمی چرخد، اظهار کرد: در طول 40 سال گذشته مشکلات زیادی را پشت سر گذاشتیم.

افشون با اشاره به اینکه بانک مرکزی باید مهمترین نقش را در صادرات کشور داشته باشد، تاکید کرد: برخی مدیران روحیه جهادی و حل مشکلات صادراتی را ندارند.

کد خبر 984994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha