پنج طرح منظومه روستایی در لرستان اجرایی شد

رضایی گفت: در مجموع ۹۹ طرح منظومه روستایی در کشور اجرا می‌شود که پنج طرح آن سهم استان لرستان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « مسعود رضایی» امروز(29 مهر)  در جلسه با مدیر کل سازمان فنی و حرفه ای لرستان، اظهار داشت:هفت منظومه روستایی در کشور به صورت آزمایشی انجام می‌شود.

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان لرستان با بیان اینکه پنج طرح منظومه روستایی دراستان اجرایی شده است، بیان کرد: که طرح منظومه روستایی بخش ززوماهرو شهرستان الیگودرز یکی از این طرح‌های آزمایشی است.

 

وی با تاکید بر ضرورت محرومیت زدایی از روستاهای استان افزود: در طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی، روستاها براساس شرایط اقلیمی ، موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌ها، به تفکیک منظومه‌هایی را تشکیل داده و هریک به قطب های فرهنگی ، کشاورزی صنعتی و اقتصادی تبدیل می شود.

 

رضایی بیان کرد: طرح توسعه پایدار منظومه روستایی بر اساس بند ح ماده ۴۹۱ قانون برنامه پنجم توسعه و ماده ۷۲ و اسناد تفصیلی قانون برنامه ششم توسعه، در ذیل طرح آمایش استان و سایر طرح های فرادست تهیه می‌شود.

 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت پویایی اقتصاد خانوارهای روستایی برآموزش و توانمندسازی روستاییان در راستای دستیابی به توسعه پایدار و استفاده بهینه ازمنابع کشور تاکید کرد

 

رضایی روستاییان را یکی از مهم‌ترین قطب های اقتصادی کشور دانست و افزود: آموزش نقشی بسیار اساسی در توسعه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جوامع دارد و پیشرفت در روستاها نیز با توسعه مهارت‌آموزی میسر می‌شود.

 

وی صرف زیرساخت‌ها و خدمات زیربنایی در روستاها راجوابگوی نیازهای حال حاضرجوامع روستایی ندانست و افزود: ایجاد فرصت‌های مناسب شغلی، افزایش تولید و درآمد روستاییان، تقویت بنیه اقتصادی روستاها و کاهش بیکاری مستلزم آموزش و مهارت‌آموزی روستاییان است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان لرستان با تاکید برتنظیم تفاهمنامه مشترک با سازمان فنی و حرفه‌ای استان  در راستای آموزش کارآفرینان و متقاضیان گرایش های شغلی در بخش ززو ماهرو شهرستان الیگودرز و نیروهای اجرایی شاغل در حوزه مسکن روستایی عنوان کرد و افزود:آموزش های فنی و حرفه‌ای با توانمندسازی روستاییان زمینه ساز گسترش عدالت اجتماعی ،تحقق توسعه  پایدارو پیشرفت اقتصادی،بهبود وضعیت اشتغال،جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان وافزایش نشاط و اصلاح سبک زندگی و افزایش نرخ بهره بری در زندگی جوامع روستایی خواهد بود.

 

مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای لرستان  هم در این جلسه  توسعه روستایی را فرآیندی همه جانبه و پایداردانسته و افزود: یکی از ضرورت‌های دستیابی به توسعه پایدار در مناطق روستایی، توانمندسازی جوامع روستایی است.

 

محمدرضا آذرخش افزود: اولین راهبرد عمده درتدوین، طراحی واجرای برنامه‌های توانمندسازی روستاییان آموزش بوده و در این راستا با تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود همکاری لازم را خواهیم داشت.

کد خبر 985019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha