نخبگان جامعه اسلامی به دور از تعصبات به وحدت واقعی برسند/ برنامه های هفته وحدت به صورت راهبردی و کاربردی برگزار شود

حجت الاسلام دیلم گفت: برنامه های هفته وحدت به صورت راهبردی و کاربردی برگزار شود.

‍به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «نورعلی دیلم» عصر امروز سه شنبه، ٢٩ مهر در جلسه ستاد دائمی تبیین معارف انقلاب اسلامی که در راستای برنامه های گرامیداشت هفته وحدت در استان با حضور نمایندگان ادارات برگزار شد، ضمن تبریک هفته وحدت گفت: انتظار داریم برنامه های هفته وحدت به صورت راهبردی و کاربردی برگزار شود.

 

سرپرست دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور با اشاره به اینکه باید با نگاه ویژه ای به موضوع  تقریب، وحدت و همدلی در جامعه اسلامی دیده شود، افزود: باید به جایی برسیم که لفظ شیعه و سنی استفاده نشود و بر ید واحده و امت واحده تاکید شود که از این مهم دشمن خیلی ترس دارد.

 

وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم، سنت پیامبر (ص) و بزرگان دین بر وحدت تاکید فراوان شده است، تصریح کرد: سیاست دشمن برپایه ایجاد اختلاف و تفرقه برپا شده است و امروز جنگ و کشتار در برخی کشورهای اسلامی به خاطر نداشتن وحدت و اتحاد در آن کشورها است.

 

حجت الاسلام دیلم با تاکید براینکه مشترکات زیادی داریم، افزود: نباید بر سر کوچک ترین مسائل جزئی بر اختلافات دامن زده شود زیرا نگاه امام راحل و مقام معظم رهبری بر وحدت و اتحاد بین مسلمین است.

 

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با اشاره به اینکه، عصر، عصر اتحاد و همدلی است، گفت: امروز دشمن به دنبال فرصت برای ایجاد اختلاف است و انتظار داریم نخبگان جامعه اسلامی تعصبات را کنار زده و با ایجاد وحدت واقعی، در برابر هجمه های دشمنان ایستادگی کنند.

 

حجت الاسلام دیلم تصریح کرد: در برگزاری گرامیداشت هفته وحدت و چنین برنامه هایی همه باید پای کار بیایند و در راستای تحکیم بیشتر وحدت تلاش کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تقارن هفته وحدت و یوم الله ۱۳ آبان را به فال نیک گرفت و گفت:  همزمانی هفته وحدت و یوم الله ۱۳ آبان این را می طلبد که برنامه در هر دو محور به صورت ویژه دیده شود و چون امسال اولین هفته وحدت پس از شهادت سردار سلیمانی است.

 

حجت الاسلام دیلم تاکید کرد: باید برنامه های هفته وحدت و ۱۳ آبان حول محور تقریب، وحدت و استکبار ستیزی باشد زیرا شهید سلیمانی تلاشهای زیادی در راستای وحدت امت اسلامی در کشورهایی همچون سوریه و عراق داشتند.

 

کد خبر 985267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha