ترس والدین از کرونا باعث کاهش حضور کودکان در مهدهای کودک شده است

مدیر اداره بهزیستی شیروان گفت: ترس والدین از کرونا باعث کاهش حضور کودکان در مهدهای این شهرستان شده است.

«علی اکبر آرام» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان با بیان اینکه ترس والدین از کرونا باعث شده اقبال آنان به سپردن کودکان به مهدهای کودک بسیار کاهش پیدا کند، اظهار داشت: در هر یک از مهدهای فعال نیز بیش از پنج کودک حضور ندارند که با توجه به بالا رفتن مبالغ اجاره، فعالیت در این شرایط برای موسسان مهدها مقرون به صرفه نیست.

 

مدیر اداره بهزیستی شیروان با اشاره به اقدامات بهداشتی انجام شده در مهدهای کودک شیروان بیان کرد: در ورودی مهدها تمام پروتکل های بهداشتی توسط متصدیان اجرا می شود و والدین اجازه ورود به داخل مهد را ندارند و طبق گروه بندی انجام شده کودکان یک روز در میان فقط دو ساعت در مهد حضور دارند.

 

آرام عنوان کرد: با توجه به شرایط همه گیری کرونا، برای جبران خسارت این اماکن، به هر نفر نیروی بیمه شده آنها ۱۶۰ میلیون ریال وام ۱۲ درصدی با بازپرداخت ۲۴ ماهه داده شده که ۱۰ مهد کودک این تسهیلات را دریافت کرده اند و مابقی به خاطر اینکه توان پرداخت اقساط را ندارند، این تسهیلات را دریافت نکرده اند.

 

وی تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا موجب شده تا از ۲۵ مهد کودک دارای مجوز در این شهرستان، ۲۰ مهد از فعالیت باز  بمانند. 

 

وی با اشاره به وجود چهار مهد کودک روستایی و ۲۱ باب مهد کودک شهری در شهرستان، اظهار داشت: هم اینک تنها چهار مهد شهری و یک مهد روستایی فعالیت دارد و مابقی مهدها به علت نبود متقاضی، فعالیتی ندارد.

 

مدیر اداره بهزیستی شیروان بیان کرد: قبل از شیوع کرونا، ۲۵ مهد کودک با 120 نفر نیروی فعال و بیش از هزار کودک در شهرستان شیروان فعالیت داشت که اینک تنها پنج مهد با پنج نفر مربی و در مجموع ۲۵ کودک فعالیت دارند.

 

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی، دارای وضعیت قرمز کرونایی است.

 

 

 

 

کد خبر 985746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha