ایجاد ۲۴ طرح آبخیزداری در ۱۱ استان کشور

منصور گفت: ۲۴ حوزه طرح های آبخیزداری در کشور به اندازه ۲۸۴ هزار هکتار در ۱۱ استان در نظر گرفته شده است که از ۲۳۸ میلیون متر مکعب جلوگیری از سیلاب روی می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مسعود منصور»، امروز (پنج شنبه 1 آبان) در مراسم افتتاح پروژه کنترل سیلاب حوضه شهری شیراز (تنگ قرآن)، گفت: امر پیشگیری در حفظ منابع آب و خاک و کنترل بحران های سیلابی هم تاثیر دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه برای تقویت منابع آبی و خاک باید گام برداشته شود، تاکید کرد: 24 حوزه طرح های آبخیزداری در کشور به اندازه 284 هزار هکتار در 11 استان در نظر گرفته شده است که از 238 میلیون متر مکعب جلوگیری از سیلاب روی می دهد.

بر اساس این گزارش در ادامه، «عبدالحسن صمدی نژاد»، هم گفت: با توجه به حادثه تلخ پنجم فروردین سال 98، این پروژه در دستور کار قرار گرفت.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با اشاره به اینکه این پروژه با تلاش شبانه روزی طی مدت 2 ماه و نیم آماده بهره برداری شد، تاکید کرد: در این طرح 6 بند سنگ و ملاتی ایجاد شد و 176 میلیارد ریال اعتبار این پروژه از محل صندوق اعتبارات ملی به این موضوع اختصاص داده شد و این پروژه به نام شهید «سلیمانی» نامگذاری شد.

کد خبر 985807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha