روند صعودی بستری بیماران کرونایی در خراسان جنوبی/ ۲۳۳ نفر جان باختند

دهقانی فیروز آبادی با اشاره به روند صعودی بستری بیماران کرونایی در خراسان جنوبی، گفت: تعداد فوتی‌های بیماری کرونا در خراسان جنوبی با ثبت ۶ مورد جدید به ۲۳۳ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد دهقانی فیروزآبادی» ظهر امروز (یکم آبان) در گفتگو با رسانه های گروهی اظهار کرد: طی هفته‌های اخیر شاهد افزایش چشمگیر مراجعه بیماران تنفسی به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی هستیم که تعداد زیادی از آنها تست کرونا مثبت داشتند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه روند صعودی ابتلای به کرونا در استان ادامه دارد، گفت: این وضعیت نشان دهنده پیک سومی است که به علت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، بازگشایی‌های حوزه‌های مختلف، ترددهای غیرضروری، مسافرت‌ها است.

 

وی افزود: اکنون ظرفیت تخت در استان وجود دارد ولی با ادامه این روند با کمبود تخت به ویژه در شهرستان بیرجند (مرکز استان) مواجه خواهیم شد.

 

دهقانی فیروزآبادی با تاکید بر اینکه از ابتدای بیماری کرونا تا امروز ۴۹۰ نفر از پرسنل و دانشجویان دانشگاه به بیماری کرونا مبتلا شدند، ادامه داد: فقط حدود ۱۰۰ نفر از پرسنل طی ۲ هفته اخیر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه حدود ۸۵ درصد مواردی که مبتلا به بیماری کرونا می‌شوند، علامت‌دار نیستند یا در آمار آورده نمی‌شود، تصریح کرد: تاکنون فقط حدود سه درصد از جمعیت استان خراسان جنوبی مبتلا به کرونا شده‌اند که بر مبنای تفکر ایمنی جمعی باید حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد جمعیت استان مبتلا شوند، اگر با این تفکر پیش برویم با آمار تلفات بسیار زیادی مواجه خواهیم شد.

 

وی بیان کرد: در حال حاضر ۳۴۳ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شده اند که ۲۱۳ نفر مبتلا قطعی به کرونا هستند.

 

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه ۳۳ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده اند، تصریح کرد: حال عمومی چهار نفر بیمار بستری وخیم گزارش شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به ثبت ۶ مورد فوت جدید در شبانه روز گذشته، گفت: متاسفانه با ثبت موارد جدید فوت، آمار جان باختگان بیماری کرونا در خراسان جنوبی به ۲۳۳ نفر رسید.

 

کد خبر 985865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha