نمازجمعه در ۹ شهر خراسان جنوبی اقامه می‌شود

امینی گفت: نماز جمعه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فردا جمعه دوم آبان ماه در ۹ شهر خراسان جنوبی اقامه می‌شود.

«ابوالفضل امینی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند گفت: نمازجمعه این هفته در شهر خوسف، سربیشه، مود، درح، زیرکوه، زهان، سرایان، آیسک و سه قلعه استان خراسان جنوبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اقامه خواهد شد.

 

مسئول ستادهای نماز جمعه استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه به خاطر تداوم شرایط شیوع ویروس کرونا نماز جمعه دوم آبان ماه در ۱۷ پایگاه اقامه نمی‌شود، افزود: در همین راستا نماز جمعه در شهر‌ستان های بیرجند، قاین، درمیان، نهبندان، طبس، فردوس و بشرویه اقامه نخواهد شد.

 

وی ادامه داد: حضور اطفال و کهن‌سالان و افرادی که دارای علائم مشکوک به کرونا ویروس هستند در نماز جمعه ممنوع است و از حضور آنها در این مراسم جلوگیری به عمل می‌آید.

 

امینی با بیان اینکه همچون هفته‌های گذشته نماز جمعه در کمترین زمان ممکن همراه با تب‌سنجی عمومی در مبادی ورودی برگزار خواهد شد، تاکید کرد: استفاده از ماسک برای حضور در نماز جمعه اجباری است و سعی می‌شود تمام پروتکل‌های بهداشتی به دقت رعایت شود.

 

خراسان جنوبی که اوایل شهریور امسال با افزایش بیماران تنفسی در این استان به وضعیت هشدار بازگشته بود، بیش از یک ماه است که جزو استان‌های در وضعیت قرمز قرار دارد و بیماران تنفسی و کرونایی بستری در بیمارستان‌های خراسان جنوبی در این مدت افزایش قابل توجهی داشته است.

 

بنابر اعلام ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی تا پایان شهریور ماه به طور متوسط روزانه ۱۴ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹، نیمه اول مهر ماه ۴۰ مورد و نیمه دوم مهر ماه به طور متوسط روزی ۱۰۲ مورد جدید داشتیم که بیشترین موارد ابتلا مربوط به مهر ماه است.

 

محدودیت‌های کرونایی که از ابتدای هفته گذشته به خراسان جنوبی بازگشت، با توجه به وضعیت شیوع کرونا در این استان و برای کنترل بیماری در شهرستان‌های قرمز یک هفته دیگر تا دوم آبان تمدید شد.

 

کد خبر 985870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha