کرونایی های جهرم ۴۴۸۹ نفره شدند

ارجمند گفت: شناسایی ۸۵ بیمار کرونایی در روز گذشته، آمار مبتلایان در جهرم را به چهار هزار و ۴۸۹ نفر رساند.

«سید مجید ارجمند» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به اینکه روزانه به طور میانگین، 140 نمونه از بیماران مشکوک به کرونا به آزمایشگاه تشخیص مولکولی کووید19 شهرستان جهرم ارسال می شود، گفت: تقریبا 70 درصد از این نمونه ها به عنوان کووید 19 شناسایی می شود.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه روز گذشته تعداد 85 مورد جدید ابتلا به کرونا در این شهرستان شناسایی شده است، افزود: از این تعداد 9 مورد منجر به بستری در بخش کرونا و 9 نفر نیز در آی سی یو بستری هستند.

 

وی با نگاهی به وضعیت بیماری کرونا در شهرستان های  جهرم و خفر تا روز پنجشنبه اول آبان ماه، عنوان کرد: روز گذشته با شناسایی 85 بیمار جدید، شمار کل بیماران مبتلا به کرونا در شهرستان های جهرم و خفر به چهار هزار و 489 نفر رسید.

 

ارجمند ادامه داد: در مجموع تعداد سه هزار و 505 نفر از این بیماران از اهالی شهر جهرم، 157 نفر از اهالی بخش «کردیان» و 110 نفر نیز از اهالی بخش «سیمکان» بوده اند.

 

وی به شمار بیماران کرونایی شهرستان خفر نیز اشاره کرد و گفت: از مجموع بیش از چهار هزار بیمار کرونایی موجود، تعداد 365 نفر نیز از شهروندان خفر به شمار می آیند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم همچنین به دیگر بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی این شهرستان اشاره کرد و اظهارداشت: در مجموع تعداد 352 بیمار از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون از دیگر شهرهای استان فارس جهت مداوا به بیمارستان جهرم مراجعه داشته اند.

 

وی با اشاره به اینکه سه مرکز در جهرم و یک مرکز در خفر وظیفه نمونه گیری از بیماران مشکوک به کرونا را بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: تاکنون تعداد 12 هزار و 434 نمونه از بیماران مشکوک به کووید19 گرفته شده و روند نمونه گیری ها هر روز ادامه دارد.

 

ارجمند با اشاره به اینکه تا کنون تعداد سه هزار و 732 بیمار کرونایی در شهرستان های جهرم و خفر به بهبودی کامل رسیده و از قرنطینه خارج شده اند، عنوان کرد: همچنین تعداد كل مبتلايان در قرنطينه نیز 757 نفر است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه روز گذشته 6 بیمار از بیمارستان پیمانیه شهرستان جهرم ترخیص شدند، عنوان کرد: همچنین تعداد 9  بیمار جدید در این بیمارستان پذیرش شده اند.

 

وی تعداد كل بیماران بستری مشكوک و مثبت در بخش های كرونای بيمارستان پيمانيه را 42 نفر دانست و گفت: از این تعداد، 33 بیمار در بخش های عمومی و 9 بیمار در بخش آی سی یو بستری هستند.

 

ارجمند در پایان با تاکید بر رعایت استفاده از ماسک و فاصله گذاری فیزیکی از سوی شهروندان، خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم و دورهمی ها، اجحاف در حق خود و همشهریان است.

کد خبر 985996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha