ضرورت حفظ ارزش پول ملی/معیشت مردم تحت تاثیر دلار است

حجت الاسلام محمدیان یکی از کارهای مهم دولت را حفظ ارزش پول ملی دانست که به شدت تنزل پیدا کرده است و گفت: وقتی دلار بالا می رود متاسفانه زندگی و معیشت مردم نیز تحت تاثیر آن قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه های نماز جمعه امروز(جمعه، ۲ آبان) به سالروز ازدواج حضرت خدیجه(س) با پیامبر مکرم اسلام در هفته پیش رو اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل غنای اسلام حضرت خدیجه(س) بود.



امام جمعه سنگر افزود: حضرت خدیجه با آنکه می‌دانست پیامبر خدا یتیم است و چیزی از مال دنیا ندارد با ایشان ازدواج کرد و تمام دارایی، مال و جانش را در راه اسلام گذاشت تا جایی که حتی در زمان رحلت چیزی نداشت.



وی بیان کرد: پیامبر  مکرم اسلام دغدغه کار فرهنگی داشت و در کنار کار فرهنگی باید ثروت هم باشد در حالی که در این نظام می بینیم در خیلی جاهای بی خود پول خرج می شود که نه تنها در خط فرهنگ‌سازی نیستند متاسفانه به فرهنگ نیز ضرر می‌زنند.

 

حجت الاسلام محمدیان تصریح کرد: این مظلومیت است که نظام جمهوری اسلامی داریم ولی به‌نام اسلام خیلی ها کم توجه اند.



وی ادامه داد: بعضی مسئولین آنقدر که دغدغه حقوق های نجومی را دارند دغدغه کار فرهنگی ندارند.



حجت الاسلام محمدیان اضافه کرد: وقتی به مسئله فرهنگ می رسیم کسی کنار رییس جمهور ما نشسته که خرج های فرهنگی را در بوق و کرنا کرده و حاشیه سازی می کند.



وی گفت: این انقلاب ما که با هدف الهی یک مرد خدایی شکل گرفت و شروع شد از جنسی بود که اگرچه خیلی‌ها پای آن خون ریختند اما خودش خودش را صادر می کرد.



حجت الاسلام محمدیان افزود: صدور انقلاب ما از چیزهایی بود که دشمنان با آن احساس خطر می کردند و در مقابل آن ایستادند.



وی خاطر نشان کرد: جنس انقلاب ما جذابیت داشت و در تمام دنیا دشمن این مطلب را کاملا رصد کرده، آشنایی دارد و می‌داند و با اعتقاد در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایستاده است.



حجت الاسلام محمدیان اظهار کرد: از اول دشمن برای متوقف کردن انقلاب به همراه کسانی که از رژیم مانده بودند و در نظام نفوذ کردند، تلاش کرد تا با جنگ های داخلی و بعد جنگ ایران و عراق... صدور انقلاب را متوقف کنند.



وی با اشاره به اینکه البته باید اذعان کرد حرکت انقلاب را کمی کند کردند و بعد جنگ نرم را به راه انداختند، گفت: مقام معظم رهبری بارها به روسای جمهور دولت ها تاکید می‌کردند که ما اکنون در دوران جنگ نرم و ناتوی فرهنگی (یعنی اجتماع کشورهای مختلف در مقابل یک جبهه) هستیم.



حجت الاسلام محمدیان بیان کرد: آن دولت ها به‌جای اینکه سرباز و پاسدار خون انقلاب باشند بعضی جاها به عنوان نیروی دشمن بازی کردند.



وی با بیان اینکه کسی هشت سال شعار آزادی سر داد اما یکبار هم نگفت منظورم از آزادی چه آزادی است، ادامه داد: در نهایت لطمه هایی به فرهنگ زده شد. امروز هم عده ای نان اعتدال را می خورند اما اگر کسی به آنها حرف بزند به تند رو، بی شناسنامه و.. متهم می شود.



وی اظهار کرد: امروز اگر دشمن به هدف خودش نرسیده اما معیشت مردم را هدف گرفته و جنگی که شکل داده جنگ اقتصادی است.

 


حجت الاسلام محمدیان گفت: در جنگ ها معمولاً ستون پنجم ها هم وظایفی دارند، کسانی که در جبهه خودی هستند شکل دلسوز را به خود می‌گیرند اما کارها و تصمیماتشان نه به نفع مردم بلکه کاملا در راستای اهداف دشمن است.



وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در یک ماه گذشته فرمودند یکی از کارهایی که دولت باید انجام دهد حفظ ارزش پول ملی و ارتقای آن است که به شدت تنزل پیدا کرده است.



حجت الاسلام محمدیان با اشاره به اینکه همین چند روز پیش صف های فروش ارزها شکل گرفت و دولت با بانک مرکزی باز ورود کردند گفت: وقتی دلار بالا می رود متاسفانه زندگی و معیشت مردم نیز تحت تاثیر آن قرار می گیرد.



امام جمعه سنگر افزود: مقام معظم رهبری فرمودند باید سلطنت دلار را بشکنیم لذا در معاهده ۲۵ ساله با چین دیدید که اولین معترض آن امریکایی ها بودند.



وی خواستار پاسخگویی مسئولین شد و اظهار کرد: شاید مطالبی است که ما مردم نمی دانیم و چیزهایی به نفع ماست که از آنها بی خبریم،  چرا دولت نقش ستون پنجم دشمن را بازی می کند.



حجت الاسلام محمدیان تصریح کرد: عده ای مانند موریانه از اول انقلاب در این نظام رسوخ کرده اند و ما درد و رنجمان از این نفوذی هاست و گلایه از خودمان داشته باشیم که بعضی موریانه ها را خودمان اشتباه انتخاب کرده ایم.
 


وی تاکیدکرد: بعضی ها برای دولت آینده نقشه کشیده اند که مانند داعشی ها نقش زمین سوخته را بازی کنند.

کد خبر 986065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha