عقاید مشترک بزرگترین عامل اتحاد مسلمانان است

حجت‌الاسلام باقری ارومی گفت: دین اسلام و عقاید مشترک فرقه های اسلامی بزرگترین عامل اتحاد مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اسالم، حجت الاسلام « محمدجواد باقری ارومی» در خطبه های این هفته آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این بخش، ضمن تسلیت سالروز  شهادت امام حسن عسکری(ع) به بیان شرایط خاص دوران امامت آن امام همام پرداخت و گفت: آن امام بزرگوار زمینه ساز فرهنگ غیبت و انتظار بود و ضمن معرفی حضرت ولیعصر(عج) به برخی از یاران خاص، گاهی هم در شرایط خاص و محدود با یاران خود دیدار و صحبت می کرد که کم کم زمینه ارتباط غیر مستقیم با امام معصوم(ع) فراهم شود.


امام جمعه اسالم با  گرامیداشت ۹ ربیع الاول سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج)، مسئله غیبت و انتظار را یک امتحان بزرگ الهی دانست و افزود: کسانی که در ایمان و عقیده خود محکم و استوار هستند می توانند در این امتحان بزرگ سربلند باشند و دچار تردید نگردند، چرا که لازمه ثبات قدم در راه امامت و انتظار معرفت و شناخت عمیق قلبی است.


وی با اشاره به فرا رسیدن ایام ولادت با سعادت پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت، این هفته را یادگار ارزشمند امام خمینی(ره) عنوان کرد و افزود: دین اسلام و عقاید مشترک فرقه های اسلامی بزرگترین عامل اتحاد و  سرمایه ای است که اگر به ارزش آن پی ببرند هیچ قدرتی نمی تواند در مقابل مسلمانان قد علم کند، چون دشمنان ما از این موضوع آگاه هستند وحدت و اتحاد ما را نشانه گرفته اند.


حجت‌الاسلام باقری ارومی گفت: مذاهب مختلف اسلامی سال ها در کنار هم با مسالمت و آرامش زندگی کرده اند و همواره در تنگناها یار و یاور همدیگر بوده اند و امروز هم جمهوری اسلامی ایران افتخار می کند که فارغ از هر گونه رنگ و بوی مذهبی در همه جای عالم پشتیبانان مسلمانان و مظلومان عالم است.


خطیب نماز جمعه اسالم در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: معنای وحدت این نیست که کسی دست از عقیده خود بردارد و عقیده دیگری را بپذیرد و کسی هم نمی تواند عقیده خود را به دیگری تحمیل کند بلکه معنای وحدت تقویت مشترکات و اتحاد در کنار یکدیگر است.


این استاد حوزه خاطرنشان کرد: وقتی قدرت های مادی دنیا برای حفظ منافع مشترک خود اتحادیه ها و سازمان های بین المللی تشکیل می دهند و در مسائل مختلف اقتصادی، امنیتی و نظامی دوستانی برای خود می یابند و دشمنان خود را شکست می دهند پس چرا کشورهای مسلمان که علاوه بر منافع ظاهری و مادی، آرمان اعتقادی مشترک هم دارند این کار را نکنند؟ تشکیل بانک کشورهای اسلامی، تعیین پول واحد جهت تجارت و حتی تشکیل ارتش قدرتمند اسلامی باید از برنامه های کشورهای اسلامی باشد.


وی با انتقاد از امضای تفاهم نامه همکاری بین بحرین و رژیم جنایتکار صهیونیستی گفت: متاسفانه کشورهای مسلمان منطقه که اسیر دست حاکمان به ظاهر مسلمان اما در حقیقت خائن خود هستند به جای توجه به دستور قرآن و سیره پیامبر در دشمن شناسی با بدترین دشمن اسلام و جنایتکارترین رژیم ضد بشر پای یک میز می نشینند و این بزرگترین خیانت به اسلام و مسلمانان عالم است.


حجت الاسلام باقری ارومی از بازگشت شهید فرمان پوریعقوب از شهدای اهل سنت که بعد از ۳۵ سال به تازگی تفحص و شناسایی شده به بخش اسالم خبر داد و خاطر نشان کرد: این شهید عزیز طی مراسم با شکوهی مورد استقبال مردم شهیدپرور اسالم قرار خواهد گرفت و پس از تشییع  در زادگاهش روستای شیخ محله دهستان خرجگیل به خاک سپرده می شود.

کد خبر 986069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha