ابتلای ۴۵۶۹ شهروند جهرمی به بیماری کرونا

ارجمند گفت: با شناسایی ۸۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در شهرستان جهرم شمار مبتلایان به این بیماری به چهار هزار و ۵۶۹ رسیده است.

«سید مجید ارجمند» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به روند شیوع بیماری کرونا در شهرستان جهرم گفت: این بیماری همچنان به جولان خود ادامه می دهد و این در حالی است که روز گذشته تعداد 80 بیمار دیگر مبتلا به کرونا در شهرستان جهرم شناسایی شده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه در روزهای گذشته شمار مبتلایان به کرونا به نسبت هفته های پیش شدت بیشتری گرفته است، افزود: آمار روزانه مبتلایان به کرونا در جهرم حاکی از به صدا در آمدن زنگ خطر موج سوم این بیماری را می دهد.

 

وی با اشاره به اینکه اکنون در جهرم تعداد سه هزار و 571 نفر به بیماری کرونا مبتلا شده اند، بیان کرد: این در حالی است که در بخش های تابعه شهرستان جهرم نیز آمار مبتلایان کمی بیشتر شده و در بخش «کردیان» 160 نفر و در بخش «سیمکان» 114 نفر از اهالی به این بیماری مبتلا شده اند.

 

ارجمند همچنین به بیماران مبتلا به کرونا در شهرستان خفر نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در مجموع تا کنون تعداد 367 نفر از شهروندان خفری به بیماری کرونا مبتلا شده و 22 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

 

وی با اشاره به مراجعه بیمارانی از دیگر شهرستان های استان فارس به مراکز درمانی جهرم، عنوان کرد: در مجموع تعداد 357 بیمار کرونایی از دیگر شهرستان های استان فارس برای مداوا و درمان به مراکز درمانی جهرم مراجعه کرده اند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم ادامه داد: در مجموع تا روز گذشته، تعداد بیماران کرونایی در شهرستان های جهرم و خفر به چهار هزار و 569 نفر رسیده که این رقم روز به روز در حال افزایش است.

 

وی با اشاره به اینکه روز گذشته تعداد چهار بیمار مبتلا به کرونا از بیمارستان پیمانیه جهرم ترخیص شدند، عنوان کرد: همچنین تعداد چهار بیمار جدید در روز جمعه به شمار پذیرش شدگان این بیمارستان افزوده شدند.

 

ارجمند به تعداد کل نمونه های گرفته شده از بیماران مشکوک به کرونا در جهرم اشاره کرد و گفت: در مجموع از ابتدای شیوع این بیماری تا کنون تعداد 12 هزار و 496 نمونه از بیماران مشکوک به کرونا گرفته شده که بیش از چهار هزار مورد آن مثبت بوده است.

 

وی به تعداد کل بیماران قرنطینه خانگی و بیماران بهبود یافته نیز اشاره کرد و افزود: تعداد کل بیماران بهبود یافته تاکنون سه هزار و 732 نفر بوده و 837 بیمار نیز در حال گذراندن مراحل درمان خود در قرنطینه خانگی هستند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم تعداد کل بیماران بستری در بخش کرونا بیمارستان پیمانیه را 36 نفر عنوان کرد و اظهار داشت: از این تعداد، ۲۸ بیمار در بخش های عمومی و هشت بیمار در بخش آی سی یو بستری هستند.

 

ارجمند در پایان تعداد فوت شدگان ناشی از کرونا در شهرستان های جهرم و خفر را 89 نفر عنوان کرد و از مردم تقاضا کرد با پرهیز از برگزاری مراسم و حضور در دورهمی ها در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا، یاری گر کادر درمان باشند.

 

کد خبر 986132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha