میزان پرداخت زکات در استان سمنان افزایش یافت

قوسی از افزایش ۵۷ درصد میزان پرداخت زکات در استان سمنان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبردادوگفت: ۱۵ میلیارد تومان زکات در استان سمنان جمع‌آوری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «محمد قوسی» در نشست با خبرنگاران تعهد کمیته امداد استان سمنان برای جمع‌آوری زکات در شش ماه ابتدای سال جاری را ۱۴ میلیارد و ۴۹۵ میلیون تومان ذکر کرد وگفت: این در حالی است که در این مدت ۱۵ میلیارد و ۶۴۴ میلیون تومان جمع‌آوری‌شده است.

 

قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه ۱۰۸ درصد از تعهدات این نهاد در بخش جمع‌آوری زکات محقق شده است اضافه کرد: میزان پرداخت زکات در این استان ۵۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت.

 

وی با اشاره به اینکه این نهاد متعهد است تا پایان سال ۲۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان زکات واجب و مستحبی جمع‌آوری کند خاطرنشان کرد: سه میلیارد و ۳۲۵ میلیون تومان زکات در شهرستان سمنان جمع‌آوری‌شده است.

 

قوسی با تأکید بر اینکه سهم گرمسار از زکات جمع‌آوری‌شده دو میلیارد و ۷۴۱ میلیون تومان است ادامه داد: دو میلیارد و ۶۱۲ میلیون تومان زکات نیز در شهرستان میامی جمع‌آوری‌شده است که این سه شهرستان در بخش جمع‌آوری زکات پیشتاز بودند.

 

قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه به ترتیب شهرستان‌های میامی با ۱۸۷ درصد، سمنان با ۱۶۶ درصد و بسطام با ۱۴۹ درصد در تعهد زکات پیشتاز شدند افزود: زکات جمع‌آوری‌شده در دو سرفصل کمک به فقرا و پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه می‌شود.

 

وی بیان کرد: زکات جمع‌آوری‌شده باید در همان منطقه هزینه شود و هیچ‌گونه حق جابه‌جایی مبالغ جمع‌آوری‌شده زکات از منطقه‌ای به منطقه دیگر وجود ندارد، مگر اینکه فرد نیازمند در آن منطقه برای بهره‌گیری از زکات وجود نداشته باشد.

 

قوسی با تاکید بر تبیین صحیح اهمیت و پیامدهای مثبت پرداخت زکات در بین عموم مردم، گفت: پرداخت زکات گامی اساسی برای توزیع عادلانه ثروت در جامعه محسوب می شود.

 

قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان اذعان داشت: زکات از مفاهیم ارزشمند دین مبین اسلام است که گستره پرداخت آن فقط منحصر به وجوه مادی نیست و بسیاری از افرادی که در زمینه های مختلف تخصص یا توانمندی دارند می توانند آن را به عنوان زکات در اختیار مستحقان قرار دهند.

کد خبر 986466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha