رفع مشکلات شهرک «فرهنگیان» و بلوار «باهنر» با تقاطع «شهیدان یغمور» شیراز

رحیمی گفت: افتتاح تقاطع «شهیدان یغمور» در شیراز مشکل شهرک «فرهنگیان» و بلوار «باهنر» را حل می کند و هماهنگی بین سازمانی نقش مطلوبی در به ثمر نشستن آن داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عنایت الله رحیمی»، امروز (شنبه 3 آبان) در آئین افتتاح تقاطع «شهیدان یغمور» در شیراز گفت: افتتاح این پل در شیراز اقدام ارزنده ای در حوزه ارائه خدمات شهری است که با تلاش تمامی دست اندرکاران محقق شده است.

استاندار فارس افزود: هماهنگی بین سازمانی نقش مطلوبی در به ثمر نشستن این پروژه ها دارد و تلاش پلیس راهور و نیروی انتظامی استان در این حوزه قابل تقدیر است و موجب ارائه خدمات بیشتر به شهر و شهروندان می شود.

وی اضافه کرد: افتتاح این تقاطع که با نام شهیدان یغمور مزین شده است مشکل شهرک «فرهنگیان» و بلوار «باهنر» را حل می کند.

رحیمی با تاکید بر مفهوم انسان محوری بیان کرد: انسان محوری، شهر را به عنوان سیستم و موجود زنده می بیند و خیابان و حمل و نقل شریان های حیاتی شهر هستند و شهر نیاز به فرهنگسرا، تقاطع ها، ساختمان های مختلف و .... دارد تا پاسخگوی نیازهای شهروندان باشد.

وی ادامه داد: باید به رشد همه جانبه شهر پرداخت که رویکرد علمی مناسبی برای توسعه است و از سال 77 مباحث و مشکلاتی در محور «میانرود»، «احمد آباد»، شهرک «فرهنگیان» و ... در شیراز بوده ایم که در دهه گذشته پیشرفت خوبی داشته و از مشکلات آن کاسته شده است.

استاندار فارس تصریح کرد: دولت در کمربندی جنوبی و شمال شهر شیراز هر یک با طول حدود  42 کیلومتر، میلیاردها تومان هزینه کرده و در سالهای  88 تا 95 سه تقاطع «وحدت»، «خلیج فارس» و «عدالت» توسط راه و شهرسازی استان با اعتبارات دولتی انجام شده و شهرداری امور مربوط به تملک آن را به انجام رسانده است.

وی افزود: اجرای تقاطع «مهدی آباد»  در سال 99 با 25 میلیارد تومان اعتبار شروع شده که با تامین اعتبارات بیشتر به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

رحیمی اضافه کرد: در سالهای اخیر عملیات اجرایی چندین دور برگردان و اصلاح مسیر توسط اداره کل راه و شهرسازی نیز صورت گرفته و تعدادی دوربین کنترل سرعت توسط راهداری نصب شده که از ملزومات ایمن سازی کمربندی شیراز است.

وی اعلام کرد: روشنایی کمربندی جنوب توسط راهداری در دولت تدبیر و امید از میدان «رودکی» تا تقاطع «وحدت» که محور از چهار خط به 6 خط تبدیل کرده توسط توسط راهداری به انجام رسیده  و برای اصلاح کمربندی در برنامه شورای ترافیک تقسیم کار در نظر گرفته  شده است.

استاندار فارس با اشاره به اجرای فاز یک  خط 2 مترو در شیراز گفت: با اجرای این خط از «میانرود» تا میدان «امام حسین (ع)» به ثبت رکوردی در کشور دست خواهیم یافت و خط سه مترو نیز استارت خورده و به سرعت پیش می رود.

کد خبر 986478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha