فوتی های کرونای فارس یک هزار و ۳۰۶ نفری شد

همتی گفت: با مرگ ۲۱ نفر در ۲۴ ساعت قبل شمار قربانیان کرونا در استان فارس به یک هزار و ۳۰۶ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عبدالرسول همتی»، امروز (دوشنبه  5 آبان) با اشاره به آخرین آمار ابتلا به کرونا در استان فارس به خبرنگاران گفت: از ابتدای شیوع کرونا در استان 79 هزار و 609 نفر به کرونا مبتلا شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: تا کنون در کل استان بیش از 350 هزار تست کرونا در آزمایشگاه های تشخیصی مولکولی استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: یک هزار و 343 بیمار بستری مشکوک و علامت دار به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که 174 نفر آنها با وخامت در شرایط جسمی خود در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به قربانیان کرونا در 24 ساعت گذشته عنوان کرد: با مرگ 21 نفر در 24 ساعت قبل شمار قربانیان کرونا در استان فارس به یک هزار و 306 نفر رسید.

همتی اعلام کرد: 66 هزار و 187 مبتلا به کرونا در استان نیز پس از بهبودی کامل از بیمارستان ها مرخص و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

وی با اشاره به افزایش مراکز سرپایی تشخیص و درمان کرونا گفت: تا پیش از این چهار مرکز در شیراز، شامل مرکز «بوستان» در شهرک «گلستان»، مرکز «حضرت ابوالفضل(ع)» در بلوار «نصر»، مرکز «توحید» در دروازه «کازرون» و مرکز «فاطمه زهرا(س)»، ابتدای «همت جنوبی» در شیراز و مراکز شهرستانی در این زمینه از ساعت هشت تا ۲۲ خدمات ارائه می کردند.

همتی افزود: مراکز جدید در شیراز نیز از ساعت هشت صبح تا ۱۴ و ۳۰ دقیقه فعال هستند و شامل مرکز خدمات جامع سلامت «شهید سلطانی» در خیابان «قصرالدشت»، مرکز خدمات جامع سلامت «حر ریاحی» در «ده پیاله»، مرکز خدمات جامع سلامت «امام علی(ع)» در بوستان «شقایق»، میدان پاسارگاد، مرکز خدمات جامع سلامت «گل سرخ» در بلوار «شهید دوران»، چهارراه زمزم، مرکز خدمات جامع سلامت «داریون» واقع در شهر داریون، مرکز خدمات جامع سلامت «مفتاحی» در شهرک «شهید مطهری»، میدان عرفان جنوبی، مرکز خدمات جامع سلامت «موسی بن جعفر(ع)» واقع در خیابان «لاله»، بوستان هاشمی، مرکز خدمات جامع سلامت «بهارستان» در شهرک «میانرود»، بوستان «طراوت»، مرکز خدمات جامع سلامت «امام رضا(ع)» واقع در خیابان «فراشبندی»، پشت بوستان جنت می شوند.

وی اعلام کرد: این مراکز به چرخه ارائه خدمات دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای رسیدگی به افراد مشکوک و دارای علامت کرونا از امروز آغاز به کار کرده اند که با افزوده شدن آنها، تعداد مراکز سرپایی تشخیص و درمان کرونا در استان به ۵۳ مورد افزایش یافته است و مرکز خدمات جامع سلامت «صدرا» نیز در 10 روز آتی به این مراکز افزوده خواهد شد.

 

کد خبر 987001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha