نگاه نظام اسلامی به همه مردم کشور یکسان است

حجت الاسلام دیلم گفت: در ایران اسلامی همه امکانات برای روحانیون اهل سنت و تشیع یکسان است و هیچ تفاوتی در ارائه خدمات به طلاب خواهر و برادر اهل سنت با تشیع وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام « نورعلی دیلم» به مناسبت هفته وحدت در ستاد دائمی تبیین معارف انقلاب اسلامی و در گردهمایی مبلغین تقریبی استان گلستان که با حضور علمای تشیع برگزار شد، ضمن تبریک هفته وحدت، گفت: قرآن بر لزوم حفظ وحدت مسلمین، تاکید فراوان دارد و ما مسلمانها همه یک امت واحده هستیم و ایران اسلامی به همه مسلمانان از هر مذهب و نژادی به یک دید نگاه می کند.

 

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با تاکید بر نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به اهل سنت، افزود: نگاه مقام معظم رهبری و نظام اسلامی به همه مردم کشور یکسان است و در این راستا توجهی ویژه به اهل سنت وجود دارد و هر خدمتی که به روحانی شیعه داده می شود به روحانی اهل سنت هم ارائه می شود.

 

وی با اشاره به اهمیت وحدت و همدلی در کشور، اظهار داشت: در ایران یک فضای برادری و وحدت بین مسلمانها حاکم است و همه مسلمانها اعم از شیعه و سنی از خدمات نظام بهره مند می شوند.

 

حجت الاسلام دیلم ادامه داد: اگر شکر نعمت‌های خداوند را بجا بیاوریم، آن نعمت برای ما باقی خواهد ماند و طبق سفارش دینی ما شکر هر نعمتی واجب است و نظام دینی و ولایت فقیه بزرگترین نعمت الهی برای مردم مسلمان ایران است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور علمی علمای اهل سنت گفت: امروز به برکت نظام و تلاش مدارس دینی اهل سنت علمای اهل سنت استان گلستان در دانشگاه ادیان و مذاهب و جامعه المصطفی در حال تحصیل در مقاطع بالا هستند.

 

حجت الاسلام دیلم با معرفی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور و برنامه ها و فعالیت های این مرکز، افزود: خدمات مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور مختص به اهل سنت نیست و هر قشری چه شیعه و چه سنی همه و همه باید در کنار هم برای تحکیم وحدت و تقریب در جامعه اسلامی تلاش کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه می توان با ادارات و نهادهای استان برنامه های متعددی در راستای تقریب و وحدت برگزار کنیم، گفت: همچنین می توانیم از مبلغین و روحانیون تشیع در نمازهای جمعه اهل سنت استفاده کنیم زیرا با توجه به نگاه رهبر معظم انقلاب، نماز جمعه باید قطب فرهنگی شهر و قرارگاه بصیرت، ایمان، تقوا باشد و فقط مختص موضع های عبادی نباشد. 

 

کد خبر 987058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha