وضعیت اجرایی طرح اقدام‌ ملی مسکن در استان قزوین رضایت بخش نیست

فرخزاد گفت: وضعیت اجرایی طرح اقدام ملی مسکن در استان رضایت بخش نیست و اعضای شورای مسکن باید با همت جدی و برنامه‌ریزی مناسب تحرک بیشتری را در این حوزه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «علی فرخزاد» در جلسه شورای تأمین مسکن استان بیان کرد: با توجه به 450 میلیارد ریال سهم آورده، سهم متقاضیان در حوزه اجرای طرح اقدام ملی مسکن در حساب بانکی متمرکز ثبت شده است و باید با رفع موانع اداری نسبت به احداث این واحدها برای متقاضیان در سطح استان اقدام شود.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به ثبت نام 13 هزار متقاضی قزوینی در طرح اقدام ملی مسکن افزود: سهم استان در این بخش ۹ هزار و ۵۰۰ واحد بوده که در حال حاضر با وجود 4 هزار واجد شرایط این طرح، برای 5 هزار و ۳۰۰ واحد أمین زمین صورت گرفته اما اولویت نخست احداث برای متقاضیانی است که آورده خود را به حساب واریز کرده‌اند.

 

وی عنوان کرد: این مسئله و موانع پیش رو باید توسط این شورا و دستگاه‌های ذیربط مرتفع شود و با توجه به سابقه احداث مسکن توسط تعاونی‌ها، باید از ظرفیت آنها در انجام عملیات ساخت و ساز طرح اقدام ملی مسکن هم استفاده کرد.

 

فرخزاد اعلام کرد: بخشی از اراضی مورد نیاز برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر 50 هزار نفر در شورای عالی معماری و شهرسازی مطرح شده بود که بحث تبصره یک ماده 20 باید انجام و در شورای برنامه‌ریزی هم مصوب شود.

 

وی یادآور شد: در رابطه با موضوع تفاهم نامه با بنیاد شهید، واگذاری اراضی مورد نیاز به خانواده معزز شهدا و ایثارگران باید در دستور کار قرار بگیرد که با وجود شرایط فراهم شده در مهرگان لازم است زمین مورد نیاز برای 300 واحد در اختیار این نهاد قرار داده شود.

کد خبر 987079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha