توزیع ۲۱۵ هزار بسته غذایی در بین محرومان استان قزوین

حق گویان گفت: از ابتدای شهریور تا پایان مهر ماه ۲۱۵ هزار و ۷۳۵ پرس غذای گرم و بسته های غذایی بین نیازمندان و محرومان در استان قزوین توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد قزوین، «مهرعلی حق گویان» در دیدار با یکی از خیران بیان کرد: زندگی ما با ورود میهمان ناخوانده ای به نام کرونا، شکل و صورت دیگری یافت.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: در این میان قالب و شیوه خدمت به محرومان و نیازمندان هم متغیّر شده و آمارجامعه خدمت گیرنده و نیازمند مراجعه کننده به کمیته امداد هم اضافه شد چراکه با محدودیت های کرونایی، اقتصاد برخی از خانواده ها با مشکل مواجه شد.

 

وی اضافه کرد: در مسیر خدمت به نیازمندان تحت حمایت و جامعه جدیدی از نیازمندان که با عنوان تبصره 14 به واسطه شرایط نامناسب اقتصادی و کرونا تحت حمایت قرار گرفتند، حمایت و همراهی حامیان تأثیر بسزایی در ارتقای خدمت رسانی داشته است.

 

حق گویان افزود: در مرحله دوم رزمایش ایران همدل و از ابتدای شهریور تا پایان مهر ماه 215 هزار و 735 پرس غذای گرم و بسته های غذایی بین نیازمندان و محرومان توزیع شده است.

 

وی عنوان کرد: در این مدت 79 آشپزخانه فعال بوده و کمک های مردمی اعم از غذای گرم و بسته غذایی در 62 نقطه توزیع شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: ارزش ریالی مجموع غذای گرم و بسته غذایی توزیع شده بیش از 7 میلیارد و 314 میلیون تومان برآورد شده است که بیش از یک میلیارد و 172 میلیون تومان کمک نقدی و مابقی به صورت غیر نقدی و کالایی از سوی خیران به این نهاد اهدا شده است.

 

وی تصریح کرد: خدمت به نیازمندان در کمیته امداد بدون همراهی و تعامل مردم نیکوکار ممکن نیست چراکه نیکوکاری با حضور جمعی مردم برکت یافته و به لحاظ فرهنگی هم اثرگذار خواهد بود.

 

حق گویان اظهار کرد: تلاش می کنیم تا کمک های مردمی را به سمتی هدایت کنیم که ضمن پاسخگویی به نیازهای مددجویان، بستر توانمندسازی آنها را هم فراهم کنیم تا ترتیب زنجیره فقر در خانواده های نیازمند قطع شود.

 

وی یادآور شد: کمیته امداد امام خمینی (ره) نهادی مردمی برای خدمت به نیازمندان و بازگرداندن آنان به شرایط مناسب برای حضور عزتمندانه در جامعه است و از سوی دیگرهم مردم نیکوکار به تکلیف انسانی و دینی خود به صورت شایسته عمل کرده و با این اقدام از بروز آسیب های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در جامعه پیشگیری می کنیم.

 

کد خبر 987419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha