رونمایی از ماسک ضد با ویروس کرونا در نمایشگاه توانمندی ها و معرفی مراکز تحقیقاتی بسیج دانشجویی فارس

یوسفی گفت: از ماسک طراحی شده برای مقابله با کرونا در نمایشگاه توانمندی ها و معرفی مراکز تحقیقاتی بسیج دانشجویی فارس رونمایی می شود که اگر ویروس کرونا در بینی و دهان باشد می تواند آن را قبل از ورود به شش ها از بین ببرد.

«سعید یوسفی»، با اشاره به برپایی نمایشگاه توانمندی ها و معرفی مراکز تحقیقاتی بسیج دانشجویی فارس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: این نمایشگاه در مجتمع «ولایت» دانشگاه علوم پزشکی شیراز برپا و با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی فارس افزود: نمایشگاه توانمندی ها و معرفی مراکز تحقیقاتی بسیج دانشجویی استان فارس  با هدف تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری در حوزه توجه به توان علمی جوانان کشور برگزار شده است.

وی اضافه کرد: مرکز شتاب دهنده تحقیقات و فناوری نوین صنایع غذا و دارو، مرکز تحقیقاتی «نوآوران» دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز، مرکز تحقیقاتی «ویرا» در حوزه نفت و پتروشیمی، مرکز تحقیقات و فناوری دانشجویی پزشکی و علوم نوین، مرکز تحقیقات خانواده، هسته های علمی دانشگاه «شهید باهنر» شیراز و دانشگاه فیروزآباد در این نمایشگاه شرکت کرده اند و نمایشگاه به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی با تعداد محدودی از هسته های علمی دانشجویی دانشگاه های استان برگزار شده است.

یوسفی تصریح کرد: مدیریت پژوهش فناوری بسیج دانشجویی فارس در ماموریت های خود ایجاد مراکز علمی در دانشگاه ها را در نظر دارد و در این مراکز تحقیقاتی، مسایل احصا می شود و هر مرکز تحقیقاتی روی یک موضوع تحقیقاتی متمرکز شده و خروجی علمی را در حل مسائل به کار می گیرد.

وی ادامه داد: اکنون شاهد ایجاد نمایشگاهی از مراکز تحقیقاتی تحت پوشش خود هستیم که یک سالی است راه افتاده اند و در حال حاضر 6 مرکز تحقیقاتی داریم که در سه سال آتی قصد داریم آنها را به 20 مرکز افزایش دهیم.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی فارس اضافه کرد: نمایشگاه موقت است و برای نمایش دستاوردها با موضوعات صنعت، نفت و پتروشیمی، دارو، خانواده و ... برپا شده است.

وی اعلام کرد: از ماسک طراحی شده برای مقابله با کرونا نیز در این نمایشگاه رونمایی می شود، این ماسک توانایی دارد تا اگر ویروس کرونا در بینی و دهان باشد می تواند آن را قبل از ورود به شش ها از بین ببرد.

یوسفی همچنین عنوان کرد: مرکز خانواده حاضر در نمایشگاه از اولویت کارها در موضوع زن و خانواده بوده که مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) قرار دارد.

 

کد خبر 987700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha