طرح«رحمت» در زندان های استان زنجان اجرا می شود

حجت الاسلام صادقی نیارکی از اجرای طرح«رحمت» با هدف تربیت ۶۰۰ حافظ قرآنی در زندان های استان زنجان خبر داد و گفت: در این راستا تفاهم نامه ای بین دادگستری و اداره کل زندان های استان منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس کل دادگستری استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه قرآنی و نماز فبین دادگستری کل و اداره كل زندان‌های استان زنجان اظهار کرد: نماز و قرآن کریم جایگاه ارزشمندی در رشد و بالندگی فکری، اخلاقی، رفتار فردي و اجتماعي دارد و با عنایت به تأکیدات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مبنی بر نشر و گسترش فرهنگ قرآنی و حفظ و فهم آیات و تدبر در معانی آن و لزوم هم‌افزایی و مشارکت مراکز و دستگاههای مختلف در راستای گسترش فرهنگ نماز و قرآن، این تفاهم نامه منعقد شد.

 

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی به نگاه اسلام در خصوص مقوله زندان اشاره کرد و گفت: نگاه اسلام به مقوله زندان مبنی براصلاح و تربیت است از اینرو لازم است تا زمانی که زندانی در اختیار حاکمیت است در راستای اصلاح و تربیت او قدم هایی برداشته شود و یکی از این موضوعات توجه به ارزش های اسلامی و دینی است .

 

وی به تجربیات گذشته در خصوص زندانیانی که با قرآن مانوس بودند و فعالیت های قرآنی داشتند اشاره کرد و گفت: تجربه نشان می دهد به جهت تاثیر وحی الهی بر روج و جان افراد، تکرار جرم در این گروه بسیار اندک است.

 

صادقی نیارکی ادامه داد: براساس این تفاهم نامه برنامه ریزی و تمهیدات لازم در جهت تربیت 600 نفر حافظ قرآن به مدت سه سال از مددجویان  انجام خواهد شد.

 

به گفته رئیس شورای قضایی استان زنجان، این برنامه با عنوان طرح رحمت علاوه بر زندانیان در بین خانواده های زندانیان نیز به اجرا درمی آید و اگر از خانواده زندانی کسانی باشند که حافظ قرآن بوده و فعالیت های قرآنی داشته باشند این زندانی از این جهت نیز مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

 

کد خبر 987899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha