اخاذ ۵۰۰ هزار دلاری در گلستان به دام پلیس افتاد

پرسا گفت: نوجوان ۱۹ ساله در استان گلستان که با تهدید انتشار تصاویر خانوادگی نسبت به اخاذی به مبلغ ۵۰۰ هزار دلار اقدام کرده بود به دام ماموران انتظامی افتاد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «ابراهیم پرسا» شامگاه امروز(پنجشنبه 8 آبان) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: گزارشی از سوی یکی از مدیران شرکت های معتبر به پلیس فتا ارسال شد که فردی با استفاده از شماره مجازی و به شکل ناشناس نسبت به مزاحمت برای همسر و دختر این فرد اقدام کرده است.

 

رئیس پلیس فتا استان گلستان ادامه داد: متهم برای فرد شاکی بخشی از تصاویر همسر و دختر وی را ارسال می کند و خواستار دریافت ۱۷۰ هزار دلار برای عدم انتشار این تصاویر می شود که به دلیل خودداری شاکی از پرداخت این مبلغ، در نهایت فرد متهم مبلغ 250 هزار دلار و در نهایت 500 هزار دلار را درخواست می کند.

 

پرسا بیان کرد: به دلیل عدم شکایت و پیگیری فرد شاکی، متهم تصاویر دختر و همسر وی را در یکی از سایت های غیراخلاقی منتشر می کند و با هماهنگی با دستگاه قضایی نسبت به دستگیری این فرد که نوجوان 19 ساله در یکی از شهرهای استان گلستان بود اقدام می شود.

 

وی افزود: در نهایت متهم با توجه به ادله کافی و شواهد غیرقابل انکار نسبت به این اقدام اعتراف می کند و این نوجوان فرزند یکی از کارکنان شرکتِ متعلق به شاکی پرونده بود و همچنین این نوجوان نیز مدتی در این شرکت فعالیت داشت و با دسترسی به تلفن همراه دختر شاکی نسبت به جمع آوری تصاویر خانوادگی اقدام می کند.

 

رئیس پلیس فتا استان گلستان بیان کرد: به شهروندان توصیه می کنیم از تلفن همراه خود مراقبت کنند و از نگه داری تصاویر شخصی خود در تلفن همراه پرهیز کنند و در صورت ضرورت در سیستم های خانگی نگهداری کنند.

 

 

کد خبر 988162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha