استفاده از فضای مجازی نیازمند افزایش سواد رسانه ای است

بهروزی گفت: استفاده از فضای مجازی نیازمند افزایش سواد رسانه ای است و خانواده و دانش آموزان باید به این امر توجه لازم را داشته باشند.

«حسن بهروزی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران در بهشهر اظهار کرد: اکنون که شرایط تحصیل با شیوع کرونا تغییر کرده است؛ دانش آموزان باید بدانند جهت استفاده از این ابزار نیاز به سواد رسانه ای است.

 

مشاور و مدرس آموزش خانواده افزود: رعایت اصول اخلاقی، مزاحمت و پیگیری های قانونی برای دانش آموزان در فضای مجازی توضیح داده شود و دانش آموزان باید بدانند که موبایل مانند خودکار و دفتر یک ابزار آموزش است و بعد اتمام کلاس باید کنار گذاشته شود.

 

وی با بیان اینکه سعی شود والدین در این ایام کمتر از گوشی خود و یا کانال های که مطالب عمومی ندارند، استفاده کرده و همچنین کمتر گوشی خود را رمزدار کنند، خاطر نشان کرد: محیط آموزشی برای درس خواندن تغییر کرده است و در این شیوه آموزش مجازی معلمان و دانش آموزان باید بتوانند مهارت های خود را با محیط یادگیری آنلاین سازگار کنند.

 

بهروزی گفت: باید در شرایط کنونی نکات آموزشی به صورت موثر و جذاب به دانش آموزان منتقل شود و در عین حال دانش آموزان از آسیب های فضای مجازی نیز درامان باشند.

 

وی با اشاره به ارتباط گیری دانش آموزان با فضای درسی یادآور شد: باید راهکارهای مناسب برای والدین، معلمان و دانش آموزان جهت استفاده بهینه از این فضای آموزشی ارائه شود.

 

مشاور و مدرس آموزش خانواده افزود: دانش آموزان باید زمان استفاده از فضای مجازی مشخص و تحت نظارت خانواده باشند و به نوعی برنامه و مدیریت زمان داشته باشند و استفاده از برگه های یادداشت کوچک پشت در اتاق یا جایی در مقابل دید برای یادآوری برنامه بسیار مفید است.

 

وی محتوای آموزشی کاملا" تحت نظارت معلم را از نکات مهم در آموزش های فضای مجازی اعلام کرد و گفت: در کنار معلم، باید خانواده ها هم  به عنوان مکمل در امر آموزش، بویژه در مقطع ابتدایی نظارت و همکاری لازم را داشته و کلاس های مجازی را درست مثل یک کلاس عادی درنظر بگیرند.

 

بهروزی خطاب به دانش آموزان افزود: برای حضور در این کلاس یک فضای دلچسب و همیشگی درنظر بگیرید و همچنین وسایل مورد نیازتان را دم دست داشته باشید و هرچیزی که موجب حواس پرتی شما می شود را رفع کنید و هربار در پایان کلاس در صورت احساس رضایت از آن، به خود فرصت دیدن یک فیلم یا یک سرگرمی غیر درسی بدهید.

 

وی با تاکید بر تلاش برای افزایش آموزش در فضای مجازی و رعایت نکات مهم در این راستا یادآور شد: اگر امکان دارد، گوشی دانش آموزان از گوشی والدین جدا باشد و با افزایش سواد رسانه ای کمک کار دانش آموزان در این راستا باشیم.

 

کد خبر 988323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha