دادگاه عمومی در شهرویسیان راه اندازی می شود

شیرزادی از بررسی ادواری مشکلات قضایی در شهرستان های استان خبرداد و گفت: به زودی دادگاه عمومی شهر ویسیان در شهرستان چگنی راه اندازی می شود.

« فیض الله شیرزادی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: در راستای بررسی موانع و مشکلات و نقاط قوت و ضعف،  هیئتی مرکب از رئیس کل دادگستری استان و معاونان از مراکز قضایی و دادگستری در شهرستان های استان بازدید می کنند.

 

معاون منابع انسانی دادگستری لرستان خاطرنشان کرد: این بازدید ها در تعالی و پیشرفت حوزه ها و رفع مشکلات دادگستری ها در  ابعاد مختلفی چون ساختاری، نیروی انسانی، امکانات و تجهییزات موثر است.

 

وی با بیان اینکه مطابق برنامه ریزی دادگستری استان، این بازدید ها تداوم خواهد داشت، افزود: سفر های شهرستانی رئیس دادگستری استان لرستان به حوزه های قضایی به منظور بررسی میدانی و احصاء نیازهای حوزه ها در بخش های مختلف برگزار می شود.

 

شیرزادی با اشاره  به سفر اخیر هیئتی از دادگستری استان به شهرستان چگنی، گفت: در این دیدار از نزدیک به دغدغه های همکاران قضایی در شهرستان چگنی رسیدگی شد.

 

معاون دادگستری لرستان بیان کرد: در این سفر سیاست های محوری و راهبردی  قوه قضایئه در دوران مدیریت آیت الله رئیسی، از جمله تکریم مراجعان به دستگاه قضایی، قضاوت عادلانه امنیت آفرین، افزایش پرونده های مختومه، کاهش پرونده های موجودی، حمایت از رونق تولید، برخورد قاطع و موثر با ارازل و اوباش و افراد هنجار شکن توسط رئیس کل دادگستری استان لرستان تشریح و تبیین شد.

 

وی با بیان اینکه در این بازدید سفری هم به بخش ویسیان از توابع این شهرستان داشتیم و از ساختمانی در این شهر برای راه اندازی دادگاه عمومی بخش ویسیان بازدید شد، گفت: به زودی دادگاه عمومی بخش ویسیان هم  در راستای دسترسی آسان مردم خوب این شهرستان راه اندازی می شود.

 

شیرزادی خاطرنشان کرد: به زودی دادگاه عمومی بخش ویسیان هم  در راستای دسترسی آسان مردم خوب این شهرستان راه اندازی می شود.

 

وی همچنین با اشاره به مصوبات سفر به شهرستان چگنی، گفت:  تعمییرات مورد نیاز ساختمان فعلی دادگستری شهرستان، پی گیری احداث ساختمان ملکی دادگستری شهرستان در زمین موجود به نام دادگستری شهرستان چگنی از طریق دادگستری، احداث تعداد 10 واحد سازمانی برای اسکان همکاران قضایی و اداری از مصوبات این سفر بوده است.

 

معاون دادگستری لرستان ادامه داد: بحث ایجاد پزشکی قانونی و واحد ثبتی  شهرستان چگنی هم در این جلسه مصوب شد که بهره برداری از این ساختمان ها می تواند نقش مهم و موثری در تقویت خدمت رسانی به مردم خوب شهرستان چگنی داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه بحث غربالگری زندانیان این حوزه هم در این جلسه بررسی شد، ابراز کرد: مقرر شد دادستان این شهرستان به اتفاق همکارات قضایی و رئیس دادگستری شهرستان بازدید از زندان داشته باشند و وضعیت زندانیان را بررسی کنند و اگر زمینه آزادی این زندانیان و یا تبدیل مجازات آنان به هر طریق قانونی فراهم شود و در حد ممکن از تعداد زندانیان این حوزه کاسته شود.

 

شیرزادی بیان کرد: موضوع دیگر، تعیین تکایف تمام پرونده های معوقه دادگستری شهرستان بوده است که مقرر شده است تا پایان آبان ماه جاری این پرونده ها تعیین تکلیف شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر بحث  بررسی عملکرد همکاران قضایی و اداری توسط هیئت بود، که به حمدالله با توجه به رضایتی که از عملکرد همکاران وجود داشت، مقرر شد که تعدادی از همکاران به لحاظ عملکرد مثبت تشویق شوند.

 

معاون دادگستری لرستان ادامه داد: در این جلسه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان چگنی هم گزارشی را از وضعیت شهرستان و عملکرد دادگستری و اقدامات انجام شده طی سال گذشته و ماه های اخیر را ارائه دادند.

کد خبر 988617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha